פיתוח אפליקציות לאייפון

פיתוח ועיצוב אפליקציות לאייפון ואנדרואיד

כולנו מבינים כי בעולם הולכת וגוברת הנטייה להשתמש באפליקציות לאייפון, אנדרואיד וטאבלטים. לכן, זה ברור לנו – בדיוק כמו שזה ברור שיש לכם אתר, שהנוכחות שלכם באייפון ובאדרואיד הכרחית לכל עסק אשר מקבל את העובדה שמעל 70% מהמשתמשים מגיעים דרך הסמרטפונים. מדובר בפלח שוק אדיר שמתעצם בכל שנה! רק בישראל, הנחשבת לקטנה ביותר, משתמשים כ-7 מליון איש באייפון ובאנדרואיד. מחקרים מראים כי גם עסקים קטנים מבינים כי פיתוח אפליקציות לאייפון ואנדרואיד, תעניק להם יתרון הכרחי מול מתחריהם. הגדרת מטרתה והמודל העסקי של האפליקציה קריטית להצלחתה, לכן נסייע לכם להבין מהו הרעיון שמותאם רק לכם. לפני כ-8 שנים, כשרק התחלנו לבנות אפליקציות, העפילה האפליקציה הראשונה שביצענו לראש הטבלה (!) ב'אפסטור' בקטגורית הבריאות הן בבריטניה והן בישראל.

 

פיתוח אפליקציות זו המומחיות שלנו

עם מעל 50% תנועת גולשים המגיעה לאתרי אינטרנט מהסלולאר והתחזקות העדפת המשתמשים להשתמש באפליקציות נייתיב (native) על פני גלישה רגילה באינטרנט, חברות רבות מפתחות אפליקציות לסלולאר ובייחוד עוסקות בפיתוח אפליקציות לפלטפורמות אייפון ואנדרואיד.

פיתוח אפליקציות מקצועי, מסודר ומאורגן לאייפון כולל מספר שלבים משלב הרעיון ועד להשקת האפליקציה בחנות האפליקציות דילוג על שלבים מסוימים עשוי לקצר את זמן הפיתוח אך עלול לפגוע במוצר הסופי. ובכן מהם אותם שלבים שצריך לעבור על מנת להשיק אפליקציה ברמת גימור גבוהה?

 

פיתוח אפליקציות לאייפון

פיתוח אפליקציות לאייפון

 

שלב 1 – החלטה פיתוח אפליקציה לאייפון לאנדרואיד או לשתיהן במקביל?

בהחלטה זו יש לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים:

מה צופן העתיד בנוגע לנתח שוק של כל פלטפורמה?

האם החברה העוסקת בפיתוח אפליקציות היא בעלת יתרון מוכח באחת הפלטפורמות? האם החברה פיתחה בפועל אפליקציות לכל אחת מהפלטפורמות?

עלויות פיתוח: מהן עלויות הפיתוח בכל פלטפורמה? האם פיתוח האפליקציות במקביל על 2 הפלטפורמות עשות להביא להוזלת המחיר?

טיימינג: מהי המשמעות של יציאה לשוק עם אפליקציה המיועדת לפלטפורמה אחת? האם זה יגביר את הציפיה ליציאת האפליקציה בפלטפורמה השנייה או יאכזב את המשתמשים ויציג את הסטארט-אפ כחסר תקציב.

גישה נוספת לפיתוח אפליקציות מובייל היא הגישה ההיברידית: בגישה זו מפותחת אפליקציית הייבריד (Hybrid) המבוססת HTML5 ומותאמות לשתי הפלטפורמות אולם אינה מסוגלת לספק את אותה חווית משתמש UX ומתאפיינות בביצועים חלשים יותר בכ – 30%.

 

שלב 2 – החלטה מה תוכן האפליקציה שתפותח? מהי ליבת האפליקציה? ומהם התוספות שיבואו בשלב הבא

לאחר שבחרנו את הפלטפורמה אליה תפותח האפליקציה. כחלק מתהליך אפיון האפליקציה, מגיע שלב ההחלטה מה יהיו הפיצ'רים שיוטמעו באפליקציה. אחת המטרות בפיתוח אפליקציות לאייפון היא יציאה מהירה כמה שיותר מהר לשוק על מנת לקבל כמה שיותר מהר משוב ממשתמשים אמיתיים. על מנת לגרום לפיתוח האפליקציה להיות מהיר יותר, כדאי מאוד להחליט מה מהפיצ'רים הרצויים הכרחי לשלב הראשון ואת שאר הפיצ'רים להוסיף אחר כך.

 

שלב 3 – בחירת הקונספט לפיתוח האפליקציה, עיצוב האפליקציה ותכנון חווית המשתמש

הסטנדרט שקבעה אפל בנושא עיצוב האפליקציות וחווית המשתמש הפך את הנושא ל-must.

תהליך הבניה של המסכים והניווט בניהם נקרא בעגה המקצועית Wire-Frames. זהו אחד השלבים החשובים ביותר בפיתוח אפליקציות לאייפון בעיקר מכיוון שהסטנדרט שהציבה אפל מבחינת חווית המשתמש והוויזואליות הוא גבוה מאוד ולכן מהווה מרכיב מרכזי בפיתוח אפליקציות לאייפון ואנדרואיד.

לאחת סיום תכנון המסכים הניווט בינהם וחווית המשתמש יושבים עם המעצב ומגדירים על פי פעולות המשתמש שהגדרנו מראש את התנהגות האפליקציה במסכים השונים. לדוגמא: אפליקציה המספקת משחק הלבשת בובות ייתן בד"כ מסכי בחירה בין תלבושות שונות, תכשיטים וכו'

 

שלב 4 – מקימים את התשתית הטכנולוגית

בשלב זה של פיתוח אפליקציות לאייפון מקימים את הסביבה הטכנולוגית בה תפותח האפליקציה. מגדירים תוכנה לניהול גרסאות כגון Github, וכל אמצעי עזר אחר אשר יאפשר פיתוח אפליקציות לאייפון באופן יעיל ו ובסינרגיה בין בעלי התפקידים השונים.

 

שלב 5 – כתיבת הקוד לאפליקציית האייפון

בשלב זה כאשר הרעיון, האפיון, העיצוב וסביבת העבודה מוכנים מתחילים בכתיבת הקוד והפיכת הרעיון למציאות. ישנן שתי גישות מרכזיות בקידוד במסגרת פיתוח אפליקציות לאייפון: האחת היא הקמת מסך-מסך תוך הטמעת 100% עיצוב וקוד בכל מסך. או הטמעה חלקית של כלל המסכים ואז הטמעה מלאה לאחר ביצוע אדפטציות מתאימות.

 

שלב 6 – כלי אנליזה

בשלב זה של פיתוח האפליקציות לאייפון, אנחנו מטמיעים כלי אנליזה שונים שיאפשרו לנו לקבל משוב וסטטיסטיקות אודות שימוש המשתמשים באפליקציה. כלי אנליזה מקובלים הם: Google Analytics, Flurry, Crashlytics וכו'

 

שלב 7 – QA / בקרת איכות סופיים

מעבר לבדיקות הרגילות המבוצעות במהלך פיתוח האפליקציה, חשוב מאוד להעביר את האפליקציה בדיקות סופיות מעמיקות. ההמלצה לכלל העוסקים בפיתוח אפליקציות היא להשיק את האפליקציה רק לאחר שעברה בדיקות איכות מעמיקות. שחרור האפליקציה למרקטים באיכות לא טובה עשוי להביא ליצירת רושם רע שקשה לתקן אצל המשתמשים. כמובן שאין לשווק אפליקציה לפני שעברה בדיקות איכות קפדניות אחרת הדבר עשוי להביא לבזבוז כסף.

 

שלב 8 – העלאת האפליקציה לחנויות אפסטור ופלייסטור

לאחר סיום כל השלבים הנ"ל מגיע השלב האחרון של הגשת הבקשה להעלאה והעלאת האפליקציה לחנות של אפל. בפלטפורמת אנדרואיד זהו תהליך מהיר יחסית שלוקח בד"כ עד יום אחד, לעמוד זאת במסגרת פיתוח אפליקציות לאייפון מדובר על תהליך שעשוי לקחת לפחות שבוע ימים וזאת מכיוון שטרם אישור העלאת האפליקציה למרקטים חברת אפל מעביר את האפליקציה בדיקות איכות שמטרתן לוודא שהאפליקציה עולה למרקטים תוך שימת דגשים על רמה גבוהה של חווית משתמש ושהיא אכן שמישה ואינה עובר על הכללים.

 

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר כדי לפתח את הרעיון שלכם לאפליקציה ברמת גמור מעולה.
טלפון: 03-5755477.

פיתוח אפליקציות לאייפון – שאלות ותשובות

כמה עולה פיתוח אפליקציה לאייפון?

תקציב בניית אפליקציה תלוי בשלושה מרכיבים, עיצוב, חווית משתמש, פיתוח. המרכיב היקר יותר הינו כמובן פיתוח מלא של אפליקציה. המחיר יכול להשתנות בהתאם לכמות הצוות, סוגי המפתחים וכדומה. לפרטים נוספים צרו קשר באתר.

כמה זמן לוקח לפתח אפליקציה?

זמן פיתוח אפליקציה תלוי ברמת המורכבות של האפליקציה אותה רוצים לפתח, בכמות האנשים בצוות הפיתוח ובמהירות תגובתו והחלטתו של הלקוח. בממוצע בין חודשיים לארבעה חודשי עבודה ובמקרים מסוימים גם יותר.

לאחר הפיתוח, האם חייב להוסיף את האפליקציה לחנות האפליקציות?

כן. הוספת אפליקציה לחנויות המובייל הכרחית על מנת להציע את המוצר למשתמשים.