אפיון אפליקציה – משם הכל מתחיל

פורסם ב: 19 בדצמבר 2016 by עידית משען

אפיון אפליקציה הוא שלב חיוני בעת שלבי פיתוח הרעיון לאפליקציה שלכם. שלבי האפיון הם למעשה כתיבת הבריף
שנכתב עבור הלקוח על מנת להגדיר את היעדים השיווקיים החשובים ללקוח וזאת על מנת שניתן יהיה להטמיע אותם באפליקציה
ולהדגיש את המסרים החשובים ביותר.

 

אפיון אפליקציה – יצירת ההנעה לפעולה

בכדי להניע את המשתמש לפעולה, יש לאפיין את ממשק המשתמש ולעצב את האלמנטים הכוללים טקסטים וכפתורים
הקוראים למשתמש לבצע את הפעולות הרצויות באפליקציה. פעולות אלו בדרך כלל הן השארת הפרטים בטופס יצירת הקשר
או פעולת רכישה כגון מוצר פיזי או שירות דרך האפליקציה העסקית.

ההנעה לפעולה היא אחד השלבים החשובים ביותר בפיתוח אפליקציה שכן היא הצינור שהופך את המשתמש או הלקוח הפוטנציאלי
ללקוח בפועל. זו גם הסיבה שאפיון אפליקציה ועיצוב חוויית המשתמש חשובים ביותר עבור כל אפליקציה המעוניינת
לשווק מוצר או שירות ואפילו אג'נדה, שכן ללא הנעה לפעולה ופניות של לקוחות פוטנציאלים, לא תוכלו לעמוד
ביעדים שהגדרתם.

 

אפיון אפליקציה להגדלת מספר הפניות עבור העסק

אפיון אפליקציה להגדלת מספר הפניות עבור העסק

 

הגדרת יעדים ובניית אסטרטגיה לאפליקציה

בכדי לעמוד ביעדים העסקיים אותם הגדיר בעל העסק, יש לבנות אסטרטגיה מתאימה ולבחון האם ההשקעה באפליקציה
מסוג זה או אחר מתאימים יותר לסוג עסק זה. משמעות הדבר היא כי לכל בעל עסק או נותן שירות, ישנם מאפיינים דומים
אך שונים במקצת ולהם קהל יעד שונה.

כתיבת הבריף באמצעות הנתונים המגיעים אלינו מבעל העסק, מאפשר לנו להבין טוב יותר כיצד לאפיין ולעצב את האפליקציה
כך שתעביר את המסר השיווקי שלכם בצורה הטובה ביותר אל קהל היעד שלכם.

כך לדוגמא, שיווק שירות או מוצר לילדים או למבוגרים הנם שונים במספר רבדים כגון אופן הפניה וניסוח המסרים,
בחירת פונטים וצבעים המתאימים יותר לילדים לעומת כתיבת בריף של כתיבת קופי ועיצוב חוויית משתמש
לקהל יעד מבוגר יותר.

 

עיצוב חוויית המשתמש לאופטימיזציה עבור הביצועים

האם שינוי של אלמנט זעיר במבנה האפליקציה יכול להשפיע על החלטתם של המשתמשים לבצע רכישה או להשאיר פרטים?

עיצוב ממשק המשתמש הוא הבסיס הראשוני לפלטפורמה הטכנולוגית העסקית שלכם, בלעדיה לא תוכלו לשווק בערוץ זה.
יחד עם זאת, בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר יש לשנות אלמנטים קטנים כגון צבעים של כפתורים והטקסטים הכתובים בם.

כל שינוי זעיר יכול לגרום לשינוי משמעותי במספר הלידים שתקבלו. בכדי שתוכלו לקבל את התוצאות הטובות ביותר,
עליכם לבנות את תשתית ממשק המשתמש באמצעות אפיון מקצועי כך שכבר בהתחלה תוכל לקבל פניות איכותיות מלקוחות משלמים.