אפיון חוויית המשתמש באתר חדש

פורסם ב: 3 במאי 2017 by עידית משען

חוויית משתמש UX היא למעשה מאפיין שעוסק בהתנסותו של משתמש קצה במערכת כלשהי, כדוגמת אפליקציה בטלפון הסלולרי,
שימוש בתוכנה או ביצוע פעולות באתר אינטרנט. בעידן הטכנולוגי כיום, כאשר עיקר הפרסום מתבצע דרך האינטרנט, בעלי עסקים
מתחרים זה בזה על פניות של לקוחות פוטנציאליים ופועלים במטרה לפתח את אתר העסק שלהם ולהשאיר את הלקוח כמה שיותר זמן באתר.

 

אפיון חוויית המשתמש באתר חדש

אפיון חוויית המשתמש באתר חדש ומעודד מעורבות

 

אילו גורמים משפיעים על אפיון חוויית המשתמש באתר חדש?

גורמים רבים משפיעים על הרצון של המשתמשים לגלוש באתר מסוים לאורך זמן. אלה כמה מהם:

עיצוב האתר – האתר הוא הפנים של העסק. אתר מעוצב ובנוי היטב מושך את העין גורם למשתמש להתעניין במוצרים ובשירותים
המתפרסמים בו. כשהאתר מספק תוכן ומידע רלוונטי המלווה בתמונות אוטנטיות של המוצרים, הוא משדר תחושה של מקצועיות.

ניווט קל ומהיר – תפריטים ברורים ומבנה היררכי נכון של האתר יעזרו למשתמש לחוות חוויית גלישה נעימה וקלה. מנגד, ניווט מסובך
או ריבוי של קישורים באתר עלולים לבלבל את הגולש שיעדיף לנטוש ולעבור לאתר אחר.

עידוד לפעולה – גולשים יפתחו חשבון פרטי באתר או יבצעו תשלום אם יעודדו אותם לעשות זאת. לפיכך, כדי להניע אדם לעשות פעולה כלשהי
באתר, מומלץ להדגיש אותה. לדוגמה, אם קיימת אפשרות לרכוש מוצרים באתר, חשוב שיהיה כפתור גדול שיעביר את הגולש לעמוד התשלום
המאובטח.

אתר רספונסיבי – אתר שמותאם לנייד משפר את חוויית המשתמש. כיום, מרבית הגולשים מבצעים פעולות שונות דרך הטלפון הסלולרי
כשהם נמצאים מחוץ לבית. בין אם הם בדרך לעבודה ובין אם הם ממתינים בתור לרופא, הם מעוניינים בכך שהאינטרנט יהיה זמין עבורם בכל עת.
אם אתר העסק מותאם לנייד, תוכלו להגיע ליותר גולשים ולגרום להם לבצע פעולות באתר.

זמן טעינה – אתר שנטען במהירות או אפליקציה שאפשר להוריד בקלות משפרים את חוויית המשתמש. מסיבה זו, אם אתם מגלים שהאתר
שלכם איטי מדי, חשוב לטפל בכך בהקדם האפשרי. מרבית הגולשים לא יחכו עד שהאתר יעלה ויעדיפו להמשיך ולחפש את השירות הנחוץ
באתר אחר.

כיצד אפשר לשפר את חוויית המשתמש

בנוסף לגורמים שהוזכרו לגבי אפיון חוויית המשתמש באתר חדש, ניתן לבצע פעולות נוספות כדי לעודד כמה שיותר גולשים לבצע פעולות.
אחד השינויים המשמעותיים שאפשר לעשות באתר הוא פרסונליזציה, כלומר התאמה לקהל היעד. לדוגמה, אם יש לכם אתר למוצרי קוסמטיקה,
נשים הן קהל היעד העיקרי שלכם, ולכן מומלץ לנסח משפטים ופניות לגולשים בלשון נקבה. נוסף על כך, כדי לפנות לקהל היעד הרלוונטי מומלץ
ליצור תסריטי שימוש המכוונים אליו. לדוגמה, אם אדם מחפש לקנות רכב חדש, אילו מאפיינים יכולים לעניין אותו? סוג הרכב? כמות הדלק
שהוא צורך?