בניית אפליקציות לחברות

פורסם ב: 19 בינואר 2018 by shai

היום כל חברה יודעת שאם היא מעוניינת להתקדם ולהתפתח, עליה להציג אפליקציה משלה. משום כך, חברות רבות מחפשות את עזרתם של מתכנתים מקצועיים אשר יעזרו להם בתהליך בניית אפליקציה איכותית ולהגדיל את מאגר הלקוחות שלהן. בשלב הראשוני נקבעת פגישה עם נציג החברה לפיתוח תוכנה כדי לעמוד על טיבו של העסק ולפתח עבורו את האפליקציה המשוכללת ביותר.

בניית אפליקציות לחברות

בניית אפליקציות לחברות

 

בניית אפליקציה לחברה – דברים שחשוב לדעת

פיתוח אפליקציות הוא תחום נרחב הדורש מיומנות. כדי לפתח את האפליקציה הנכונה עבורכם, יש צורך להביא בחשבון כמה עניינים חשובים:

  • מה המטרה שלכם – לפני הכול, עליכם להגדיר את המטרה שתבצע האפליקציה שלכם. האם היא נועדה לספק מידע ללקוחות? או לסייע להם לבצע פעולות כמו תשלומים? הייעוד של האפליקציה יעזור לכם לבנות אותה בדרך הטובה ביותר.
  • באיזו פלטפורמה תפתחו את האפליקציה – האם אתם פונים למשתמשי אייפון או אנדרואיד? ואולי לשניהם? סביר להניח שהאופציה השנייה היא המשתלמת ביותר, שכן אתם מעוניינים להרחיב את מאגר לקוחותיכם.
  • בוחרים את אנשי המקצוע – יכול להיות שיש לכם רעיון מדהים, אך לא עסקתם בתחום התכנות והעיצוב מעולם. אתם יודעים מה אתם מעוניינים לעשות, אבל לא יודעים איך לעשות זאת. לשם כך, יש צורך לפנות לאנשי המקצוע הנכונים: מתכנתים, מעצבים גרפיים וכדומה.
  • לדעת לשווק – לאחר שפיתחתם את האפליקציה, יש צורך לשווק אותה. פרסמו אותה בקרב כל לקוחות החברה, השתמשו באמצעים דיגיטליים שונים והתייעצו עם אנשי שיווק מומחים.
  • לבדוק את האפליקציה – לפני שאתם משיקים את האפליקציה שלכם, יש צורך לבדוק אותה ולבחון אם הכול עובד כמו שצריך. מומלץ גם לבקש מחברים ובני משפחה קרובים לנסות את האפליקציה ולמצוא בה טעויות והיבטים המצריכים שיפור (כדוגמת עיצוב, תוכן או נוחות השימוש).
  • תמיד יש מקום לשיפור – גם כאשר האפליקציה כבר באוויר, כדאי לבדוק מה אפשר לשפר. אתם כחברה יכולים לקבל משובים מלקוחות ובהתאם לכך להחליט איך לשפר ולשדרג את האפליקציה.

 

דואגים לחוויית משתמש

חוויית משתמש היא שקובעת בסופו של דבר אם המשתמש יוריד את האפליקציה וישתמש בה, או שיחליט למחוק אותה ולעבור לאפליקציה אחרת. אם אתם בעלי חברה ויש לכם אפליקציה, אל תסתמכו על כך שהלקוחות שלכם יורידו אותה בהכרח. גם אם יש לכם אלפי לקוחות, ייתכן שרק חלק קטן מהם ישתמש באפליקציה (בהנחה שמדובר באפליקציה בלתי נוחה לשימוש). כדי להעצים את חוויית המשתמש, חשוב להקפיד על כמה פרמטרים.

ראשית, יש להתאים את האפליקציה לקהל היעד מבחינת המבנה שלה ועיצובה. שנית, האפליקציה צריכה לפעול במהירות מבלי "להיתקע". אם יש משהו שהמשתמשים אינם אוהבים הוא כאשר המכשיר הסלולרי שלהם מפסיק לעבוד ואף מאתחל את עצמו מחדש. ולבסוף, חשוב לבדוק את האפליקציה בכל עת ולבחון שאין תקלות. תמיד טוב לעמוד על המשמר ולאתר כל תקלה במהירות, עוד לפני שהמשתמשים מצליחים להבחין בה.