זיהוי דיבור – המהפכה של סירי Siri

פורסם ב: 14 בספטמבר 2016 by עידית משען

מערכת הזיהוי הקולי של סירי – Siri שולבה לפני כ-6 שנים בכל מכשיר אייפון חדש ואפשרה יכולת מרשימה של שליטה
באייפון באמצעות דיבור בלבד. זיהוי דיבור הוא כבר חלק אינטגרלי בפיתוח אפליקציות.

כיום, כמעט כולם מבינים שמערכות זיהוי קולי כמו Voice Recognition, Voice Understanding ודומיהם מהווים תחליף למקלדת ולמקשי הסמרטפונים.

 

לארי רבינר פיתח בעבר הרחוק את טכנולוגיית זיהוי קולי והבנת הדיבור והסביר שממשק הקולי של חוויית משתמש UX יחליף בעתיד את
התפריטים הרגילים ואת תהליך ההקלדה מצד המשתמש.

 

חלפו שנים רבות מאז הפיתוח של לארי רבינר ועד להצלחה
של סירי Siri אשר נחשבה בעבר כמדע בדיוני.
______________
כעת, אנו ב- Dogma מבחינים שגם בישראל החלה דרישה מואצת
של לקוחותינו למערכות / אפליקציות בתחומים:

 

  • Voice Understanding מערכות הבנה קולית
  • Voice Recognition מערכות זיהוי קולי
  • Voice Conversation מערכות תגובה קולית
  • Bot מערכות בוט / בוטים*  (אינטיליגנציה מלאכותית) ואיסוף מידע

*בוטים יכולים לאסוף מידע, לבצע מטלות פשוטות או מורכבות ואף לתקשר בשפות רבות עם משתמשים בשר ודם
באמצעות אינטליגנציה מלאכותית שמתקשרת עם אנשים.

ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמה גדולה בתחום הזיהוי הקולי, ומחקרים רבים מצביעים על אופטימיות מרחיקת לכת
בתחומי ה-
Voice Recognition, Voice Conversation,  Speech Recognition, Speech Understanding.

 

מערכות זיהוי דיבור קולי

_________

זיהוי דיבור – המהפכה של סירי Siri

פרופסור לארי רבינר מרצה ברחבי העולם על התחום שהוא בעצמו יצר. הוא מצהיר ללא הרף "שהמחשב או הסמרטפון שומעים הכל !!! "
בראיון ל׳כלכלעסט׳ אמר רבינר: נותר כעת רק לאמן את המכשירים הרבים (מחשבים, סמרטפונים) להבין אותנו יותר טוב.

"האוזן האנושית התפתחה לשמוע תדרים מסוימים, וכעת גם המחשב לומד גם להבין מה אנחנו אומרים, וגם איך לשמוע".

_________

מערכת הזיהוי הקולי של Onvego

לאחרונה התחלנו להטמיע את המערכת שלנו בתהליכים רבים של קוליות.

פיתוח אפליקציות המשלבות מערכת זיהוי קולי:

  • בתחומי התיירות – חיפוש טיסות ומלונות.
  • בתחומי החינוך – למידה ושיפור כישורי שפה.
  • בתחומי שירות לקוחות – מוקדי שירות לקוחות ומידע ללקוח.
  • ועוד…

התוצאה המרשימה ביותר של המערכת היא שהניסוחים שמאפשרים ביצוע פעולות בסמרטפון או במחשב, לא צריכים להיות קבועים
ומוגדרים מראש. המערכת מזהה גם את הרצונות והבקשות של המשתמשים בדיבור טבעי וניסוח חופשי.

בימים אלו לומדת המערכת להבין את העדפות המשתמש – לדוגמה, אם המשתמש נוהג לטוס הרבה ללונדון, ניתן יהיה לשייך לו מידע
לגבי טיסות, מלונות, הופעות וכד׳.

_____________

לפרטים בנושא מערכות זיהוי דיבור – אנא צרו קשר:
עידית 03-5755477 (שלוחה 2)