זיהוי קולי בעברית

פורסם ב: 8 באוגוסט 2017 by עידית משען

מערכת זיהוי קולי בעברית הושקה בפעם הראשונה בישראל. המערכת החדשנית כוללת גם הבנה קולית בעברית.

רובכם בוודאי שמעתם על המכשיר החכם של גוגל שנקרא Google Home אשר מביא את הבינה המלאכותית AI הישר לתוך הבית שלנו.

זיהוי קולי וכן הבנה קולית הם כבר לא הדבר הבא – הם כאן ועכשיו, ועד עתה זה היה רק באנגלית ובשפות אחרות ולא בעברית.

זיהוי קולי בעברית

זיהוי קולי בעברית

אפילו לגדולים ביותר אין זיהוי קולי בעברית

כיום יש בשוק 2 מכשירים עיקריים בתחום זיהוי קולי ו/או הבנה קולית: Google Home ו- Alexa של אמזון שעלותם היא כ-130 דולר ליחידה.
אלא שאף אחד מהמכשירים האלה לא באמת מבין עברית.

 

המטרה העיקרית של הענקיות גוגל ואמזון היא להעניק חווית משתמש בבית.

המכשירים הללו נמצאים בדרך כלל בסלון של הבית ומפעילים עבור כל המשפחה מכשירים אלקטרוניים ואף מספקים מידע.

לדוגמה: אתם יכולים לשאול באנגלית את המכשיר: ׳מה היתה תוצאת המשחק של ברצלונה נגד מנצ׳סטר יונייטד אתמול בלילה?׳

׳מה מזג האוויר במיאמי בעוד יומיים?׳

המכשיר יענה לכם תוך שניות ספורות.

 

בנוסף, תוכלו לבקש מהמכשיר: ׳תדליק לי את הטלויזיה בחדר השינה׳ או ׳תדליק את המזגן׳ וכדומה…

תתפלאו, אבל זה עובד כבר זמן מה ברחבי העולם, אלא שישראל הקטנה לדאבוננו נותרה מאחור עד שהגיע הסטרטאפ ׳אונווגו׳ שהרים
את הכפפה לראשונה בישראל והצליח לפתח מערכות בינה מלאכותית עם זיהוי קולי Voice Recognition וכן הבנה קולית NLU – והכל בעברית !

 

זיהוי קולי והבנה קולית – התחומים הכי חמים היום

 

אין ספק שהעולם מכין לנו כעת יחד עם זיהוי קולי מכשירים יעודיים להבנה קולית NLU – Natural Language Understanding.

תחומים אלו הקשורים לבינה מלאכותית הפכו להכי חמים בשנתיים האחרונות.

זיהוי קולי בעברית או בשפות אחרות, מאפשר לאפליקציות, אתרי אינטרנט, מכשירים אלקטרוניים, מכוניות ומה לא…

זיהוי קולי הוא ההבדל שבין חווית משתמש ׳רגילה׳ לבין חווית משתמש חדשנית המכוונת לאורח החיים שלנו בעידן הנוכחי.

 

איך אנחנו עושים זיהוי קולי בעברית

HMI – Human Machine Interface – ממשק אדם מכונה – אינטראקציה בין מכונות לבני אדם, מאפשר לאנשים לחסוך מאמץ. כלומר לדוגמה,
אם מדובר באפליקציה, המשתמש לא נאלץ לחשוב ולהתאמץ כדי להסביר את עצמו לאפליקציה – הטכנולוגיה של זיהוי קולי עם הבנה קולית
׳תתאמץ׳ במקומנו.

לסיכום,
ההערכה שלנו היא שבתוך שנתיים בלבד לא תהיה אפליקציה שמכבדת את עצמה אשר לא תכלול בתוכה חווית משתמש המבוססת
על זיהוי קולי והבנה קולית.