חברת UX לאפיון חווית משתמש באפליקציה

פורסם ב: 13 ביולי 2020 by Tamir Perl

בתור חברת UX לאפיון באפליקציה, אפיון חווית משתמש (UX) הוא תחום עצום, רב תחומי ומרתק במיוחד.

זה מעצב את המוצרים והשירותים שאנו משתמשים בהם על בסיס יומיומי, ויכול להצלחה או כישלון של עסק או מותג.

כל הרעיון של UX הוא ליצור מערכת המספקת את החוויה הטובה ביותר למשתמשים. מטרת אפיון UX של אפליקציות סלולריות היא להפוך לקוחות ללקוחות נאמנים על ידי מתן חוויה חיובית להם.

UX אחראי למסע המשתמשים דרך האפליקציה הניידת או האתר שמחליט, מה שבסופו של דבר משפיע על הצלחת העסק.

חברת UX לאפיון חווית משתמש

מהו אפיון חוויית משתמש?

חווית משתמש (UX) מתייחסת לכל אינטראקציה שיש למשתמש עם מוצר או שירות. אפיון UX מחשיב כל אלמנט המעצב חוויה זו, כיצד הוא גורם למשתמש להרגיש וכמה קל למשתמש לבצע את המשימות הרצויות לו.

זה יכול להיות כל דבר, מאיך שמוצר פיזי מרגיש בידך, ועד כמה פשוט תהליך הקופה כאשר קונים משהו באינטרנט.

המטרה של אפיון UX היא ליצור חוויות נעימות, קלות, יעילות למשתמשים.

בשלב פיתוח אפליקציות מעצבי UX משלבים מחקר שוק, פיתוח מוצרים, אסטרטגיה ועיצוב ליצירת חוויות משתמש חלקות למוצרים, שירותים ותהליכים.

הם בונים גשר ללקוח, ועוזרים לחברה להבין טוב יותר – ולהגשים – את הצרכים והציפיות שלהם.

ההבדל בין עיצוב UX ועיצוב ממשק משתמש (UI)

כשמדברים על UX, עיצוב ממשק המשתמש (UI) הוא מונח שכנראה יעלה. עם זאת, חשוב להבין שלמרות שמחליפים בין שני המונחים לעיתים קרובות, UX ו- UI הם שני דברים שונים.

עיצוב ממשק המשתמש אינו זהה ל- UX. ממשק משתמש מתייחס לממשק הממשי של מוצר; העיצוב החזותי של המסכים שמשתמש מנווט בהם באמצעות אפליקציה לנייד, או על הכפתורים עליהם הוא לוחץ בעת גלישה באתר.

עיצוב ממשק המשתמש עוסק בכל המרכיבים הוויזואליים והאינטראקטיביים בממשק המוצר, ומכסה כל דבר, החל מטפוגרפיה וצבעים ועד אנימציות ונקודות מגע ניווט (כגון כפתורים וסרגלי גלילה).

חברת UX לאפיון חווית משתמש – מה עושה מאפיין UX?

מאפייני UX מבקשים להפוך מוצרים, שירותים וטכנולוגיה יומיומיים ידידותיים למשתמש ונגישים ככל האפשר.

הם משתמשים בחשיבה עיצובית כדי ליישב את רצונות המשתמש עם היתכנות טכנית וכדאיות עסקית.

בשלב ההשראה מאפיין UX מבקש להבין ולהתבונן. לשם כך, הם מבצעים ניתוח נרחב של מחקר ומתחרים על מנת להבין את הבעיה או האתגר שהם עומדים לפתור במלואם.

זה כרוך בראיון עם מי שעוסק או יעסוק במוצר באופן ישיר.

לאחר מכן המעצב משתמש במשוב זה כדי לזהות את מטרות המשתמש, רגשותיו, נקודות החולשה והתנהגויותיו של המשתמש.

כל המידע הזה עוזר להבין מי הם המשתמשים האופייניים. השלב הבא הוא לשקול מה הפרסונות הללו מנסות להשיג בעת השימוש במוצר מסוים, ואת המסע שייקחו לעשות זאת.

המעצב שוקל ארכיטקטורת מידע ומשתמש בטכניקות שונות, כדי למפות את זרימת המשתמשים.

לאחר קביעת זרימת המשתמש, המאפיין יודע אילו צעדים המשתמש צריך לנקוט כדי להשלים את המשימות הרצויות לו.

המאפיינים יעשו סיעור מוחות עבור כל אחד מהשלבים הללו, ויצרו אבות-טיפוס של מראה המוצר הסופי.

עם אבות טיפוס מוכנים, מאפיין ה- UX יבצע לאחר מכן בדיקות שמישות כדי לראות כיצד משתמשים מתקשרים עם המוצר.

זה מראה אם ​​המשתמש מסוגל להשלים את המשימות הרצויות שלו, או אם יש לבצע שינויים.

מאפייני UX לא רק מוצאים פתרונות לבעיות משתמשים, הם גם צריכים להציג את הרעיונות והעיצובים שלהם בפני בעלי עניין מרכזיים כחלק מהעבודה היומיומית שלהם.

זו רק סקירה רחבה של תהליך האפיון של UX. במציאות המשימות ישתנו בהתאם לגודל והן לצרכים הספציפיים של החברה.

חברות גדולות יותר עשויות להעסיק צוות מעצבים, כאשר כל אחת מהן מתמקדת בפן ספציפי של התהליך כמו מחקר או עיצוב חזותי.

בחברות וסטארט-אפים קטנים יותר, לא יוצא דופן שמאפיין ה- UX ילבש כובעים רבים ושונים ויבצע את כל קשת המשימות.

לא משנה איזה מוצר או שירות הם מעצבים, או באיזה שלב בתהליך הם נמצאים, מאפייני UX ישאלו את עצמם את השאלות הבאות:

האם ניתן להשתמש במוצר? האם זה הגיוני וקל לשימוש?

האם המוצר או השירות פותרים בעיית משתמשים קיימת?

האם זה נגיש לקטגוריות שונות של משתמשים?

והאם המוצר או השירות רצוי? האם הוא יוצר חוויה חיובית שהמשתמש ישמח לחזור עליה?

Tags: , , , ,