איך חוויית משתמש (UX) משפיעה על השימוש החוזר באפליקציה

פורסם ב: 3 בינואר 2016 by עידית משען

חוויית המשתמש בשימוש באפליקציות היא אחד הפרמטרים החשובים לכל בעל אפליקציה.
כבר בשלבי פיתוח האפליקציה למכשיר החכם כגון האייפון או האנדרואיד
יש להקפיד על תכנון ואפיון חוויית השימוש עבור הלקוח כך שתהיה נוחה
ותתאים לחוויית המשתמש באפליקציה.

חוויית משתמש - פיתוח אפליקציות


השפעת חוויית המשתמש (UX) על האפליקציה

כאשר אנחנו מוציאים לאור אפליקציה למכשיר החכם אנחנו מעוניינים ליצור מקסימום השפעה
על קהל הצרכנים או הלקוחות המשתמשים באפליקציה.
חוויית משתמש כושלת בדרך כלל נוצרת כתוצאה מתקלות ובאגים בשלבי פיתוח האפליקציה
והם למעשה הקוד שמאחורי האפליקציה.
נוסף על כך, טקסטים או כפתורים קטנים מדי ואינם נגישים מספיק עבור כל האוכלוסייה,
דוגמא טקסט קטן שאינו קריא עבור כבדי ראייה.

חוסר התמצאות באפליקציה

אפליקציה טובה צריכה להכיל מסר קצר, חד וברור. במידה ולא הצלחתם להעביר את המסר,
תהיה פגיעה ישירה בחוויית המשתמש שכן הוא לא ידע איך להשתמש באפליקציה.
ייתכן גם שלא יכיר את כל הפונקציות המצויות באפליקציה וזה יגרום לו להשתמש רק בחלקן
ולא לנצל 100% מהתכנים והאפשרויות העומדים לרשותו.

כתוצאה מכך מדד האיכות והרלוונטיות של האפליקציה שלכם אל מול המשתמשים תהיה נמוכה יותר
ומעגל ההכנסות והרווחים שלכם ממנה עשויה להיות משמעותית קטנה יותר.
פיתוח אפליקציות למכשיר החכם דורש אפיון ומחשבה טרם בנייתה.

איך משפרים את חוויית המשתמש באפליקציה

כאמור אפיון האפליקציה עבור המשתמש צריך להיות כבר בתחילת דרככם בשלבי פיתוח האפליקציה
לאייפון או לאנדרואיד. במידה והאפליקציה שלכם כבר יצאה לאור וצברה קהל ומוניטין,
ייתכן ותתקלו במקרים בהם תגלו כי תצטרכו לבדוק איך לשנות ולשפר את האפליקציה
כך שתהיה נוחה יותר ותניב יותר הכנסות.

בדיוק לשם כך, יהיה עליכם לקחת את האפליקציה ולבצע אפיון חוויית משתמש בעצמכם
ולהגיש אותה לחברת הפיתוח או איש הפיתוח האחראי על האפליקציה,
או להעביר את עבודת חוויית המשתמש והאפיון למחלקת ה-UX (חוויית משתמש) ולמעצבים מקצועיים
שידעו לבצע עבורכם את הבדיקה בצורה טובה וממוקדת לפי רצונכם ומטרת האפליקציה.
כל זאת נועד על מנת לספק חווית שימוש טובה יותר עבור קהל היעד שלכם ולדאוג שהוא ימשיך להשתמש בה.

חוויית משתמש טובה והלקוח שלכם מרוצה

אם תקפידו כי חוויית השימוש באפליקציה תותאם עבור קהל היעד שלכם ותוודאו כי המסר אחיד ומובן לכולם.
כך תוכלו להגדיל בעשרות ואף מאות אחוזים את מדד ההצלחה שלכם באפליקציה שבניתם
והלקוחות שלכם ימשיכו להשתמש בה לאורך זמן.

לפרטים נוספים אודות בניית ואפיון אפליקציות מוזמנים ליצור עמנו קשר:

טלפון: 03-5755477