מאפיין חוויית משתמש – מה תפקידו?

פורסם ב: 3 בינואר 2017 by עידית משען

מאפיין חוויית משתמש הוא איש מקצוע שנועד לגשר בין יעדיו העסקיים של הלקוח ובין הצוות העומד מאחורי פיתוח האתר, המוצר והאפליקציה הכולל את המעצבים הגרפיים, הביצועיסטים ומחלקת הפיתוח שתפקידם לכתוב את שורות הקוד אשר יהפכו את עיצוב האפליקציה והאלמנטים הגרפיים המצויים בה לאקטיביים.

 

 

כתיבת בריף מקצועי לפיתוח אפליקציה – איך זה עובד?

השלב הראשון שלאחר כתיבת הבריף יעבור דרך המחלקה הגרפית אשר תפקידה לעצב את האפליקציה בהתאם להנחיות שקיבלו בבריף. העיצוב כולל את מסכי האפליקציה השונים, אלמנטים גרפיים הכוללים עמודי מעבר, כפתורים, בולטים, הדגשת אלמנטים הכוללים הנעה לפעולה וכו'.

לאחר שהמחלקה הגרפית הכינו מספר סקיצות לעיצוב האפליקציה, יעברו דרך מאפיין חוויית המשתמש והלקוח לתיקונים ולאישור סופי. לאחר בחירת העיצוב המועדף, יגיעו קבצי העיצוב והנחיות הבריף אל מחלקת הפיתוח אשר ידאגו להפוך את קבצי עיצוב האפליקציה לפעילים. כך למשל, הכפתורים יעבירו בלחיצה את המשתמש בין מסכי האפליקציה אל יעדם ומעבר לעמוד תשלום מאובטח עבור רכישת השירות או המוצר יתבצעו באופן חלק, נקי ומאובטח באחריות מחלקת הפיתוח.

 

מאפיין חוויית משתמש לאפליקציות

מאפיין חוויית משתמש לאפליקציות

כיצד מאפיין חוויית משתמש יכול לסייע לך לפתח אפליקציה רווחית

אם יש לך כבר רעיון לפיתוח אפליקציה עסקית, כל שעליך לעשות הוא לפנות אל חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות ולהעביר את כל המידע הנחוץ לכתיבת הבריף עבור פיתוח האפליקציה שלך. לאחר קבלת הפרטים המלאים אודות יעדי העסק והמטרות השיווקיות באפליקציה, יעבור מאפיין חוויית המשתמש על כל המידע הרלוונטי ויכתוב את הבריף באופן מסודר ומאורגן עבור כל מחלקה כך שתוכל לבנות את האפליקציה המתאימה ביותר בהתאם לחזון העסק ויעדיו והתאמתם באופן נגיש ומלא אל חוויית המשתמש.

אפיון חוויית המשתמש באפליקציה הוא שלב הכרחי בכל פיתוח אפליקציה. הסיבה לכך היא ההשקעה והעלויות הכרוכות בפיתוח אפליקציה אשר מעוניין היזם ובעל העסק לפתח. תפקיד המאפיין הוא לדאוג כי התוצר הסופי – כלומר האפליקציה, תפנה אל הקהל היעד הרלוונטי ביותר בהתאם לסגנון העיצוב מותאם לטווח גילאים משתנה, העדפות פילוח דמוגרפי לפי מין, גיל, מכשיר חכם כגון אייפון, גלקסי, אייפד וטאבלטים אחרים.

חשוב לדעת כי או פיתוח אפליקציה לאנדרואיד פונה לקהלים דומים אך גם שונים בהתאם למטרות האפליקציה והקהל המתאים לו. שלב האפיון הוא הלב של האפליקציה, שכן כל עוד האפליקציה תמשיך לפעום בחוזקה, כך גם תהיה הצלחתה בחנויות האפליקציות השונות ושלב האפיון שם כדי לוודא שקיבלתם את המקסימום הניתן בהתאם להשקעתכם.