מהי חוויית משתמש UX?

פורסם ב: 8 באוגוסט 2016 by עידית משען

אפיון UX עוסק בהבאת הטכנולוגיה שלכם

אל המשתמש באופן שבו הוא יתמצא באתר או באפליקציה שלכם

ברמה אינטואיטיבית, קלה ופשוטה להבנה.

חוויית משתמש UX תאפשר נוחות ניווט ושימוש לכל אדם הנמצא באינטראקציה עם המיזם שלכם.

לכל אפליקציה, אתר, יישום רשת או תוכנה, חשוב לאפיין מראש את חוויית המשתמש.

ברוב המקרים, חברות סטארט-אפ מתחילות אפיון חוויית משתמש, עוד בטרם החלו לפתח מערכת או POC לרעיון שלהם.

מאפיין חווית משתמש או מעצב UX / UXI לומד בראש וראשונה כיצד משתמשי הקצה מרגישים ׳בתוך׳ האפליקציה או האתר.

השיקולים החשובים מבחינתו:  אינואיטיביות, נוחות השימוש, יעילות בביצוע פקודות, פשטות הניווט וכדומה.

אפיון UX נמצא משמעותי וחשוב מאד לאתרי מסחר, לתתי מערכות או תהליכים בתוך האפליקציה/האתר.
מאפייון UX מקצועי ומיומן ינתח את כל תהליכי הרכישה והסליקה באתרי מסחר, יזהה אם פעולת הרכישה מהמערכת,
(או מילוי טפסים) הינה קלה, פשוטה ומצטיינת במספר מועט ככל האפשר של פקודות ופעולות. אם זה לא פשוט, קצר ונוח – נאבד לקוחות והרבה!!!

חווית משתמש UX

תחום זה של אפיון חוויית משתמש UX, הינו חדש יחסית לתחומי העיצוב המוכרים לכולנו (פרינט / אפליקציות/ אינטרנט).

ככל שתחום ופיתוח אתרים התפתח, הפכו היישומים למורכבים ו׳מסובכים׳ יותר. לכן, אפיון חוויית משתמש UX
הכרחי היום להצלחת כל מערכת אינטראקטיבית.

 

החשיבות של חוויית משתמש UX:

איננו יכולים להסתפק בפיתוח אפליקציה או אתר מוצלחים מבחינה טכנולוגית, אלא חשוב יותר לוודא שלמשתמשי הקצה
קל להשתמש במערכת, נעים להם לשהות בה, המידע החשוב להם נגיש להם, אילו החלטות ובחירות שלהם יסייעו לנו להפוך אותם
למבקרים קבועים ולקוחות נאמנים לאפליקציה או לאתר שלנו?

הגורו דונלד נורמן הסביר איך תטמיעו הרגלים אצל המשתמשים שלכם במספר צעדים פשוטים.

הוא גם מסביר שהסיבה הראשונה האמיתית לכך שסטארטאפים בינוניים או חסרי נסיון מצליחים לגייס סכומי כסף הזויים היא למעשה
אפיון חוויית משתמש UX מדוייק וברמה גבוהה.

לא מספיק שהמוצר שלכם יהיה יפה מבחינת UI – רוב ההצלחה שלכם תישען למעשה על חוויית משתמש UX טובה.

________________

לסיכום,

תכנון חוויית משתמש UX מלא למשתמשי אפליקציה ו/או אתר אינטרנט ו/או מוצר או שירות יכול לסייע לכם משמעותית ב:

  • בולטות על פני מתחריכם.
  • משיכת תשומת לב המשתמשים. 
  • שימור לקוח ונאמנות של המשתמשים.
  • הכנסות כספיות.
  • השקעה בכם או אקזיט של המיזם שלכם.