מובייל מרקטינג – היום שאחרי השקת האפליקציה שלך

פורסם ב: 4 בנובמבר 2015 by עידית משען

האפליקציות השתלטו על העולם לפני מספר שנים ומדי יום מפתחים ומשיקים מאות אפליקציות לשווקי ה-AppStore וה-Market. אלפי סטארט-אפיסטים תולים את תקוותיהם על "הרעיון הגאוני" ועל האפליקציה החדשה שעולה בקרוב לאוויר. מעט אחרי שמסיימים עם תהליך בניית האפליקציות וטיפה לפני שמתחילים לחלום – איך מקדמים אפליקציות?

למעשה אחד התחומים החדשים והחמים ביותר בעולם קידום האתרים הוא קידום אפליקציות בחנויות השונות. קידום אפליקציות נקרא כיום ASO או GPO. למעשה ה"תורה" של קידום אפליקציות שונה לחלוטין מתהליכי הקידום האורגני אליהם אנו רגילים בעולם קידום האתרים. על מנת להפוך את תהליך שיווק האפליקציה למקצועי ויעיל ולחשוף את האפליקציה שלכם בפני כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, עליכם להכין אסטרטגיה לקידום האפליקציה. בנוסף, יש להתחשב בעובדה שתהליך קידום האפליקציה בAndroid שונה מתהליך קידום האפליקציה בiOS.

השלבים בתהליך קידום אפליקציות:

המטרה העיקרית של תהליכי קידום האפליקציות היא להוביל את האפליקציה שלכם להופיע ברשימת האפליקציות המורדות ביותר. אפליקציה שמופיעה ברשימה, זוכה לכמות חשיפות אדירה בפני גולשים המעוניינים להוריד אפליקציות חדשות ולרענן את הסמארטפון שלהם.

מובייל מרקטינג – היום שאחרי השקת האפליקציה שלך

ראשית, בדיוק כמו שערכתם תהליך אפיון מקצועי לאפליקציה שלכם, אפיינו כעת מחדש את האפליקציה לפרטי פרטים ובחנו את המתחרים שלכם, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם והאזורים הגאוגרפיים השונים בהם תקדמו את האפליקציה שלכם. מומלץ להכין פרסונות על מנת לאפיין בצורה מקצועית את הלקוחות שלכם. אותן הפרסונות יאפשרו לכם להתאים את התוכן בתהליך הקידום של האפליקציה, לבחור את השפות בהן תקדמו את האפליקציה ולהגיע לקהל היעד שלכם בצורה הטובה והממוקדת ביותר.

בדומה לתהליכי הקידום במנועי החיפוש, בתהליך קידום האפליקציה יש לערוך מחקר מילות מפתח איכותי ולבחון את התחרות על כל אחד מהביטויים השונים.

בתהליך קידום האפליקציה יש לשים דגש רב על התיאור השיווקי של האפליקציה, לאפיין את היתרונות של האפליקציה על פני המתחרים, לדאוג למיתוג מקצועי, תיוג במילות מפתח ותרגום למספר רב של שפות.

מהם הכלים והשיקולים שיש לקחת בחשבון בתהליך קידום האפליקציה?

הכלים: למעשה קיימים כלים שונים שבאמצעותם ניתן לשווק את האפליקציה שלכם ולחשוף אותה בפני קהל רב. הכלים העיקריים לשיווק האפליקציה ברשת הם: מנועי החיפוש והרשתות החברתיות.

השיקולים: על מנת שתהליך השיווק יהיה כמה שיותר אפקטיבי, נסו לפלח כמה שיותר את קהל היעד שלכם. באמצעות פרסונות לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם תוכלו לאתר את אופי הגלישה שלהם ולהגיע אליהם בצורה הממוקדת ביותר.

אחרי שהשקעתם כל כך הרבה כסף באפיון האפליקציה שלכם ובפיתוח שלה, על מנת להתחיל "להחזיר את הכסף" ולהרוויח ממנה עליכם לשווק את האפליקציה. הדרך למצב בו אלפי גולשים מורידים את האפליקציה לא חייבת להיות כל כך מורכבת במידה ועובדים בצורה נכונה ומקצועית.

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לקבלת מידע נוסף וייעוץ בנוגע לשיווק באפליקציה שלכם.