מיתוג בעת האטה כלכלית

פורסם ב: 4 בפברואר 2013 by yanidit66

מיתוג בזמן של מיתון – מדוע חשוב לכל עסק לטפח מיתוג וזהות עסקית בעיתות משבר?

בעת של האטה במשק מומלץ לכל ארגון ועסק להבליט את עצמו ולהדגיש שוני מול המתחרים שלו. למעשה,  זוהי התקופה
האופטימלית ביותר לקיום תהליך בניה והתייעלות של המיתוג שלכם.

עכשיו, כאשר ההיצע וכמות המתחרים שלנו כה רוויים – כדאי לנו לגבש, לבחון או לשדרג את שפת המותג שלנו
ולהציג מסרים ברורים של יתרונוננו מול אחרים.

בנוסף, כמובן, לא פחות חשוב – שימור לקוחות קיימים, טיפוחם וחיזוק הקשר עימם.

בשלב הבא של תהליך מיתוג בעת האטה כלכלית, נסו להתמקד שוב בלקוחות הקיימים שלכם. ככל שתאפיינו אותם במדוייק יהיה קל יותר לבחור את קהל המטרה.

מיתוג בעת האטה כלכלית

מיתוג בעת האטה כלכלית

 

מיתוג טוב פונה תמיד לקהל יעד מסויים המועדף עלינו. לא תמיד נחכה שהלקוח הפוטנציאלי יאתר אותנו – לעיתים רבות
תהליך של למידת הלקוחות הקיימים המועדפים עלינו, יקל מאד את איתור הלקוחות הפוטנציאליים ויאפשר לנו למצוא ולהשיג
לקוחות איכותיים חדשים.

זיכרו, ללקוח יש שלוש סיבות עיקריות להשקיע את כספו:

1. צורך – הלקוח מחפש מענה לצורך כלשהו.

2. בעיה – ללקוח יש בעיה וברצונו לפתור אותה.

3. רצון – הלקוח מעדיף/אוהב/רוצה מוצר או שירות מסויים.

___________

 

מיתוג בעת האטה כלכלית

 

מיתוג נכון וחכם יאתר את הסיבות אשר בגינן כדאי ללקוחות לבחור ולהעדיף אותנו על פני מתחרינו.
איתור וזיהוי הסיבות הללו יאפשר לנו עיצוב מסרים היוצרים אצל הלקוח רגש (אמוציונלי) עם סיבה רציונלית לבחור בנו.

מעצב טוב ידע למצוא אלמנטים קריאטיביים אשר יפעילו מעין כפתור בתת המודע של הקוח אשר נחשף ללוגו שלנו, לאתר האינטרנט,
לפרופיל שלנו או לאפליקציה הסלולרית.

הגדרת מיתוג ברורה של הנישה שלכם תאפשר לכם הצלחה במאבק התמידי של השגת לקוחות. אין דרך אחרת למצוא לעסק שלכם
ערך מוסף או נישה חזקה מבלי לתת את הדעת לשאלה: מהם ערכי המותג שלנו?

בעת האטה, כל עסק 'סובל' מריבוי מתחרים והתמעטות של לקוחות פוטנציאליים, לכן חשיבה שיווקית ממוקדת וחכמה, תניב עבורכם
הצלחה וסגירת עיסקאות עם פלח השוק אותו בחרתם כקהל היעד שלכם.

אין ספק שהלקוח יבחר את הספק שיתן לו תחושת ביטחון במוצר/בשירות שלו. תחושת הביטחון מתחילה כבר בשלב שהלקוח קולט בתודעתו
לוגו נקי ומכובד, כרטיס ביקור אסטטי, אתר מעוצב וממותג וכו'.

לסיכום, בזמן של תחרות מוגברת ופעילות משקית מואטת זיכרו – זה הזמן להתמקד ב'איך אנו נראים' בעיני לקוחותינו ומהי התדמית
שאנו משדרים לעומת מתחרינו הרבים.