מציאות מדומה

פורסם ב: 20 בנובמבר 2017 by עידית משען

מציאות מדומה היום זמינה לכל אחד מאיתנו. בלי ששמנו לב, העתיד הגיע ומתדפק על דלתותינו – אחרי ששיא חייבת הצפייה שלנו
היה במשקפי תלת-ממד, היום הכול השתנה והמציאות המדומה נמצאת בהישג יד ומאפשרת לצלול לעולמות חדשים בעזרת
הסמארטפונים שלנו .הדבר מתאפשר גם בזכות הזמינות של המשקפיים, גם המחירים הזולים (היום ניתן למצוא משקפי
מציאות מדומה מקרטון המתחברות לסמארטפון ועולות פחות מ-20$). זה אומר שכל מומחה בתחום פיתוח האפליקציות צריך
לקחת נושא זה לתשומת לבו ולהתחיל להשקיע בתחום.

מציאות מדומה

מציאות מדומה

אילו אפליקציות מציאות מדומה קיימות?

תחום האפליקציות עבור מכשירים של מציאות מדומה נמצא כעת בהליכי צמיחה משמעותיים. בין האפליקציות הקיימות היום
בשוק המציאות המדומה ניתן למצוא אינטגרציה של שירותי כמו Google Earth מה שמאפשר לצאת לטיולים ברחבי העולם
ומעבר לו. ניתן לשחק במספר משחקים, אך נראה שזה יהיה תחום הפעילות העיקרי עבור המפתחים בתקופה הקרובה.
בנוסף, ניתן לצייר במספר האפליקציות הקיימות היום, לצפות בסרטונים וליצור תמונות בפורמט 360 מעלות וכו'.

מה הצפי לעתיד בתחום מציאות מדומה?

נראה שזה הזמן הנכון ביותר להיכנס לתחום בעולם ה-VR, משום שזוהי הדרך הטובה והיעילה ביותר
להבטיח שהאפליקציות יישארו אקטואליות כאשר המציאות המדומה תהפוך לדרך המקובלת ביותר לצרוך בידור מהסוגים
השונים והמגוונים ביותר. זה דורש התאמה של הפאן הוויזואלי, וגם של השליטה. כיום המכשיר מגיב להטיות הצידה,
כך שמדובר בטכנולוגיות שכבר פותחו, רק צריך להוסיף ולשלב אותן בממשקים הקיימים ולהתאים לכך שמכשיר נמצא תמיד
במצב אופקי, כאשר בעבר זה יכול היה להיות גם שונה.

דקויות של אפליקציות עם אפשרויות שימוש שונות

למרות שניתן ליפול קורבן לסטיגמות שאפליקציית VR מתאימה קודם כל לבידור, כדאי לזכור שזהו בסיס מעולה לסימולטורים
מכל הסוגים, ולכן פיתוחים שפונים דווקא לכיוון הזה יכולים לתפוס תשומת לב חיובית רבה של מפתחים, משתמשים וגם משקיעים.
השילוב בין האפשרות לצפות בתמונות באופן ריאליסטי בשילוב עם יכולת להשפיע על המתרחש על המסך – כל זה הופך את
האפליקציות המפותחות למטרת מציאות מדומה לעתיד של התחום והדרך האולטימטיבית לא רק לנוח, אלא גם ללמוד ולהעשיר
את העולם הפנימי.

מציאות מדומה ככלי שיווק

סמנכ"לי שווק בחברות וארגונים רבים, בוחרים בשנים האחרונות לפתח אפליקציות מציאות מדומה עבור לקוחות פוטנציאליים.
הדעה הרווחת אצל מנהלי שיווק היא ששינוי הרגלים של מחזיקי הסמרטפונים הפכו את המציאות המדומה לכלי שיווק חדשני
ונוח לשימוש. לדברי מומחי שיווק רבים בעולם – חלק גדול ממנהלי השיווק ימקדו הפעילות שלהם לזירת המציאות המדומה.