כיצד לגייס משקיע לפיתוח אפליקציה

פורסם ב: 25 בינואר 2017 by עידית משען

כיצד תגייסו משקיע לפיתוח אפליקציה – הדרך הקצרה לאקזיט?
המצאתם רעיון מבריק לפיתוח אפליקציה וגם אתם שואפים להיות הסטרטאפ הבא שיעשה אקזיט?

לפני שאתם מחפשים משקיע לפיתוח אפליקציה על מנת למצוא גיוס הון לטובת פיתוח אפליקציה למובייל או לאינטרנט,
חשוב קודם להבין כיצד רצוי להתחיל את התהליך ומאלו טעויות להימנע.

הגעתם לרגע שבו החלטתם לרוץ עם הרעיון שלכם ולממש אותו אך אין לכם עדיין עיצוב, חווית משתמש
וטכנולוגיה מתפקדת. כעת הגיע הזמן למצוא משקיע שיסיע לכם להגשים את החלום.

משקיע לפיתוח אפליקציה

משקיע לפיתוח אפליקציה

גיוס משקיע לפיתוח אפליקציה

לפני שאתם מגיעים לשלב ההצגה (פרזנטציה) של הרעיון שלכם בפני משקיע, מומלץ להיות מוכנים ליום החשוב
והמכריע ולהכין לפגישה הגורלית כמה שיותר בכמה שפחות.

ההשקעה הראשונית תמיד תהיה שלכם, אחרת הנכם נתפשים כלא רציניים כלפי המשקיע, אשר מבחינתו זוהי
הבעת האמון שלכם ברעיון שלכם שהרי אם אתם לא הכנסתם יד לכיס – מדוע שהוא יעשה זאת לבד?
בנוסף, משקיעים רציניים חשופים להרבה בקשות מצד יזמים שהמציאו רעיון של פיתוח אפליקציה ולכן אנו צריכים להיות
כמו כולם ולהגיע עם פרזנטציה מכובדת ומרשימה.
אל תסתפקו במסמך כתוב שמתאר את הרעיון שלכם, כי ככל שהרעיון מדהים ומקורי – אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני.
חשוב שהמשקיע יחווה את הרעיון ויקבל הדגמה שדומה ככל האפשר לפיתוח המלא של האפליקציה שלכם.

ערכה בסיסית לפרזנטציה למשקיעים:

  • אפיון פונקציונלי – הכולל Wireframes של תכולת כל המסכים.
  • אפיון UX – נוגע לכל הקשר של משתמשי הקצה עם האפליקציה שלכם.
    כדי ליצור חוויית משתמש טובה צריך להבין מי המשתמשים, מה הצרכים שלהם, מתי ואיך ישתמשו באפליקציה.
  • עיצוב UI לממשק המשתמש – ה-UI, נגזר מהבנה עמוקה של חווית המשתמש.
  • מודל עסקי – כיצד האפליקציה שלכם תעשה כסף בסופו של דבר?
  • מצגת ו/או סרטון שיווקי.

ערכת אפקט ה-WOW:

הכנתם את ערכת הבסיס. הכל טוב ויפה אבל היום משקיעים לא מסתפקים בפחות מ- POC – Proof of Concept.
ה-POC זהו אבטיפוס שמציג את היכולות של האפליקציה, מוכיח למשקיע שהטכנולוגיה ישימה ושאתם כיזמים דאגתם
בעצמכם לצוות אשר יספק כישורים טכנולוגיים מוכחים.
אם אתם שואפים לגיוס ושיתוף פעולה מטעם משקיעים איכותיים או ארגונים וקרנות גדולות, ה-POC הוא הכלי החזק ביותר
שיאפשר הוכחת יכולת מצידכם.
משקיע לפיתוח אפליקציה ירצה לוודא שהנכם מסוגלים ליישם את הרעיון שלכם למוצר מוגמר ואם לא תהיה לו
תחושת ביטחון ביכולת שלכם לממש את הרעיון, כך יהיה לכם קל יותר לשכנע אותו להשקיע בכם מכספו.

מחקרים ומאמרים רבים מוכיחים כי הצגת POC במועד ה- Demo Day, אל מול בעלי עניין או משקיעים הינה הדרך הקצרה,
החסכונית והבטוחה ביותר שתגדיל את הסיכויים שלכם לשיתוף פעולה מצד משקיעים.
ככל שה-POC קרוב ודומה יותר למוצר הסופי, הדרך לגיוס הון של משקיעים לטובת פיתוח אפליקציה תהיה מהירה יותר.
אם לא תגיעו ליום ה- Demo Day עם אפקט ה-WOW, יקטנו הסיכויים שלכם לגייס ולפתח אפליקציה.


לסיכום,

הדגמה של האפליקציה שלכם באמצעות POC תאפשר את הצגת הטכנולוגיה – גם אם עדיין אינה מושלמת, וגם אם
אינה מכילה את כל הפונקציות (פיצ׳רים) שתכננתם לאפליקציה שהמצאתם.

בשלב שהנכם מנסים לגייס משקיע לפיתוח אפליקציה אתם עדיין רחוקים מיציאה לכבוש את העולם אך עם זאת,
הכנת POC) Proof of Concept) מעוצב יציב אתכם במקום הרבה יותר טוב מאשר יזמים אחרים.