עיצוב חווית משתמש

פורסם ב: 16 באפריל 2020 by Tamir Perl

עיצוב , היא הדרך שלנו – בעלי העסקים, להשפיע על הצרכנים הפוטנציאליים (והקיימים) המבקרים בפלטפורמות השיווק וההנגשה שלנו למשתמשים.
זאת על מנת לנקוט פעולה, שמתאים לנו שתינקט.

כאשר אנו מתחילים תהליך של פיתוח אפליקציה נצטרך תמיד לתת דגש על האינטראקציה של המשתמשים.

משתמשי הקצה יכריעו את הצלחת המיזם שלנו ולכן, עוד בטרם נתמקד באיכות הפיתוח והקוד, נשאף למצוינות מבחינת עיצוב חווית משתמש אינטואיטיבית, פשוטה ונגישה.

הפעולה יכולה להיות כל אחת, כל עוד בה אנחנו מעוניינים. אילו פעולות אנחנו מעוניינים שצרכנים פוטנציאליים (וקיימים) ינקטו בפלטפורמות השיווק (וההנגשה) שלנו?

זו יכולה להיות פעולה שמערבת את הצרכן במותג שלנו, אף יותר.

עיצוב חווית משתמש

עיצוב חווית משתמש

ייתכן שאנחנו רוצים שמבקר באתר החברה יירשם לרשימת תפוצה, ויבין למה לו לבקש לקבל את הניוזלטר שלנו. ייתכן שאנחנו מעוניינים למכור דבר מה – ואנחנו רוצים להבהיר מדוע המוצר מעניין את הקורא, עד כדי כך שהוא ייבחר לרכוש אותו.

במקרה זה – אנחנו כנראה מעוניינים ליצור תהליך חלק ודינאמי המאפשר גם את הבנת ערך המוצר, כמו גם הנחלת תהליך מכירתי קל ופשוט שיוביל את המבקר באתר ביתר קלות לעבר תהליך הרכישה וסגירת העסקה מצדו ואל מול האתר המדובר.

דיאלוג עם המשתמש

כך שאם מגיע מבקר לאתר – ומופיע מוצר לנגד עיניו…

הוא יוכל:

  • להבין במה מדובר
  • להבין את הערך של המוצר המדובר
  • לראות כמה קל ופשוט זה לרכוש
  • להבין את המשמעות של הרכישה
  • להתקדם לעבר הרכישה
  • לבצע את הרכישה

וזו כמובן – דוגמה אחת מיני רבות לפעולות שצרכנים פוטנציאליים וקיימים יכולים לבקש לעשות עם המותג שלנו. בין אם זה הרשמה לניוזלטר, או קריאת מאמר תוכן באתר שלנו – ואף רכישה ממוצר כלשהו באתרי האינטרנט שלנו ובאפליקציה.
עיצוב חווית משתמש יכולה לאפשר לנו ליצור באפליקציה שלנו תהליכים חלקים בהם משתמשים מבינים את הערך של השתתפות בפעילויות המותג והחברה.
תהליכים אלו יניעו את המשתמשים עד לרמה בה הם ממש מבקשים להשתתף באמצעות:

הרשמה, קריאה, שיתוף, רכישה וכו' – שלל פעולות שניתן לקחת ולהשתתף בהן בפלטפורמות השיווק וההנגשה של החברה והמותג).

________________

מידע על המשתמשים

איסוף מודיעיני על מה שבאמת מתרחש
בפלטפורמות שלנו

עיצוב חווית משתמש נקראת באנגלית User Experience וקיימות הגויות רבות בעולם המקצועי, ועם זאת מקובל לכנות אותה כ-UX, זה השם הכללי, ועם זאת הספציפי שניתן לכנות אותו תחתיו.

עיצוב חווית משתמש נועדה לשלב בין עיצוב, לבין שיווק, הנגשה, הנעה לפעולה וכושר שכנוע.

הרי במבט לאחור – אנחנו לא יודעים מדוע אנשים רכשו מן האתר שלנו דבר מה ולא אחר – או מדוע לא עשו זאת בכלל.
אנחנו לא יודעים מה קורה להם כשהם נכנסים לאתר –

  1. האם הם מוצאים מה שהם באו לחפש?
  2. האם הם רואים בכך ערך?ֶ
  3. מה קורה אם הם לא מוצאים? האם הם יוצאים מן האפליקציה או האתר? מה קורה אז ומה ההשלכות של כך?
  4. איך ניתן לשנות את כל זה כדי להשפיע על הפעולות שלהם באתר בהתאם למסלול מעורבות והשתתפות בפלטפורמה שלנו?

ובכלל – מה המשמעויות של ביקור צרכני באתר או באפליקציה שלנו – שלא הניב תשואה, שלא הניב תוצאה שרצינו שתיווצר?

המשמעות היא השקעת כסף לחינם.

הרי אותו אדם שביקר באתר או באפליקציה כנראה הגיע או מתנועה ממומנת או מתנועה אורגנית.
במידה ומדובר בתנועה ממומנת, אזי שהשקענו כסף בתקציב פרסומי/שיווקי שחלקו הלך כדי להביא את "תנועת הרגליים" של אותו צרכן פוטנציאלי, או "מבט העיניים", וסופו בשום פעולה כלל.

השקעה נכונה של משאבים ותקציבים

כך שמעבר לכך שמדובר בכסף שלא הושקע כראוי – כי לא התקבלה עבורו תשואה – אותו מקור של תנועה ממומנת – נניח מודעות גוגל או פייסבוק – רושם את חוסר העניין של אותו מבקר ולוקח את זה כעדות לטיב האתר.
לכן ייתכן שאותו מקור פרסומי יחליט, כדרך האלוריתם שלו (באופן אינטואיטיבי ואוטומטי למדיי) להפסיק להראות את המודעות הפרסומיות באותה מידה, או לפחות באותה מידה לאותם סוגי מבקרים –

כך שייתכן שפחות מבקרים רלוונטיים לאתר ולאפליקציה שלנו ייחשפו למודעות הפרסומיות שלנו.
לכן גם הביקורים לאתר ולאפליקציה ירדו ו/או לחילופין, המחיר לכל חשיפה עבור כל מבקר פוטנציאלי – יעלה.

ולכן, יש חשיבות לכך שכאשר אדם מגיע לאתר או לאפליקציה שלנו – באין אם באופן אורגני או ממומן, הוא יבין מה הוא עושה באתר, ואכן יקבל מוטיבציה לעשות זאת וישתתף בפעילויות האתר.

הנעה לפעולה מצד המשתמש מתאפשרת כדרך ההנגשה המשכנעת והנעימה, ועם זאת הבוגרת והאינטיליגנטית של חווית משתמש.
החוויה אמורה להיות מדויקת לצרכיו ורצונותיו הצרכניים והעמוקים ככל שיהיו.

ובכך כסף שהושקע בתנועה ממומנת (וגם באורגנית בהרבה מן המקרים) – יושקע כהלכה ויניב תשואה.

בנוסף גם יפותחו יחסים הרמוניים יותר (ולכן גם רווחיים יותר) עם פלטפורמות הפרסום ם למיניהן דוגמת פייסבוק וגוגל.

ולכן לבעלי עסקים יש עניין לדעת את תחום חווית המשתמש בעסק שלהם למידה הגבוהה ביותר שהם יכולים לגלות את עצמם בה, ו/או להאציל לבעלי מקצוע את התחום – כמידת שיקול דעתם.

_______________

לפרטים ניתן לפנות אל: 03-5755477 (שלוחה 3).