פיתוח אפליקציה והכנה למשקיע

פורסם ב: 21 באפריל 2019 by עידית משען

פיתוח אפליקציה והכנה למשקיע הינו תהליך שמחייב כמעט כל סטרטאפ או יזם בתחילת דרכו.

מכאן כולנו מתחילים על מנת למקסם את סיכויי הגיוס.

הדרך האופטימלית לצאת לדרך של פיתוח אפליקציה וגיוס משקיע הינה באמצעות חיבור של היזם עם חממה עסקית טכנולוגית.

חממה עסקית טכנולוגית, מאפשרת ליזם לקבל פתרון כולל אשר מאפשר ליזמים ולסטרטאפים לתכנן את המיזם, להגן עליו מבחינה משפטית, לבצע את העיצוב והפיתוח ואף להתחבר בסוף התהליך למשקיעים אסטרטגיים.

פיתוח אפליקציה והכנה למשקיע

פיתוח אפליקציה והכנה למשקיע

הכנה למשקיע

כשאתם ניגשים לפתח מיזם כלשהו, אז לפני שתשקיעו כסף בתהליך הפיתוח, עליכם לוודא שאתם במקום הנכון מבחינה עסקית.

גם המשקיע שכביכול ׳מהמר עליכם׳  רוצה כמובן לראות כמה שיותר אינפורמציה רלוונטית, עובדתית, עסקית, טכנולוגית ואף אנושית.

למה אנושית? כי המשקיע בוחן את היזם גם מבחינת האישיות והכישורים שלו, כמו גם את היכולת להזניק את המיזם המדובר.

 

השלבים בתהליך שלכם כיזמים

  • תוכנית עסקית
  • סימן מסחר
  • אפיון אפליקציה
  • פורמט זכויות יוצרים
  • פיתוח אפליקציה
  • הסכם השקעה

 

תוכנית עסקית

בטרם תתחילו לפתח אפליקציה, יש לבחון לעומק את המתחרים אשר המיזם שלהם דומה לשלכם.

חשוב לבצע בחינה לעומק שכוללת נתונים סטטיסטים ועובדתיים מובהקים, על מנת לתת למשקיע ביטחון בטרם הוא ׳מהמר׳ עליכם עם משאביו הכספיים.

כאשר תבינו את כל המודלים העסקיים של מתחריכם, תוכלו להסיק כמה צפי הכנסות יהיו לכם ולמשקיע.

כאשר המודל העיסקי הינו עובדתי ובעל תוקף סטטסיטי, נוכל לתכנן את השימושים בכסף של המשקיע.

התוכנית העסקית ותכנון המותג שלכם הינם הליבה של התשתית שתאפשר לסטרטאפ להתחיל לתכנן את הפתרון האסטרטגי והטכנולוגי.

למעשה, התכנון של המותג מגדיר: מה אתם מוכרים.

התכנית העסקית מגדירה: מה יוצא ליזם באם הוא ישקיע בכם.

גם עבור היזם או הסטרטאם התוכנית העסקית מהווה יתרון חד משמעי – זה המפתח של היזם שמסביר לכם איך תקבלו את הכסף !

 

פורמט זכויות יוצרים בינלאומי:

אפיון מילולי, פירוט מסכים ואפיון ויזואלי שמאפשר הגנה על זכויות היוצרים של הסטרטאפ או היזם ברחבי העולם.

משקיעים בדרך כלל אוהבים לווגא שיש הגנה על הקניין הרוחני של היזם.

הליכים משפטיים אמורים בעיקר להגן על היזם מפני איבוד הזכויות שלו.

 

סימן מסחר

בחירת שם מסחר מקורי, עיצוב לוגו והגנה על השם והלוגו אצל רשמי סימני המסחר בארץ ובעולם.

 

אפיון אפליקציה

אחרי שסיימנו את ההליך המשפטי, המיתוגי והעסקי, אנחנו נוכל להגדיר את אפיון הפיתוח.
האפיון מהווה תשתית או מעין ׳תוכנית הנדסית׳ שמגדירה את תכנית הבניה של פיתוח אפליקציה בטרם נתחיל תהליך פיתוח.

 

הסכמי השקעה

מומלץ לנהל מניות של הסטרטאפ או המיזם ל-2 סוגים:

מניות בכורה אשר לא ניתן לדלל אותן ע״י משקיעים חיצוניים ו/או קרנות הון סיכון

מניות שניתן יהיה לדללן בהתאם להתקדמות החברה וריבוי משקיעים

 

 

פיתוח אפליקציה והכנה למשקיע

תהליך הכנה למשקיעים כולל בדרך כלל:

  • פן משפטי – רישום שם, פורמט זכויות יוצרים, רישום פטנט.
  • פן עסקי – מחקר מתחרים, תוכנית עסקית
  • פן מיתוגי ועיצובי – הגדרת מותג, בניית מותג, עיצוב קו

 

רצוי להתחיל מפילוסופיה שמציעה ליזמים להתחיל מגיוס הון מינימלי עבור שלב ראשון.

בשלב השני מתחילים מאמצים עבור גיוס מסיבי יותר.

כאשר משקיע מגיע לחממה עסקית טכנולוגית, רצוי לבחון תחילה מהן הנטיות והרצונות שלו לגבי החיבור למשקיע.

 

ישנם 2 סוגי משקיעים:

  • משקיע פיננסי
  • משקיע אסטרטגי.

ניתן לנסות לבחור משקיע אשר נחשב ׳משקיע פיננסי׳ – כלומר, הוא ישקיע במיזם תקציב מסויים אם כי לא תהיה לו יכולת להחליט החלטות מנהליות או טכנולוגיות הקשורות למיזם.

לחילופין, ניתן לחילופין לבחור במשקיע אסטרטגי אשר יקח חלק פעיל בהחלטות הסטרטאפ, בתהליך בחירת צוות הפיתוח.