פיתוח אפליקציה מצליחה

פורסם ב: 10 ביוני 2019 by עידית משען

פיתוח אפליקציה מצליחה הוא חלומו של כמעט כל אחד שהיזמות בוערת בנשמתו.

ישנם אנשים שהינם יזמים בנשמתם  אלו אף פעם לא מתייאשים.

אם הם לא עשו אקזיט הם מנסים שוב ושוב.
אלו היזמים שבדרך כלל מצליחים בגדול, שהרי אופטימיות היא תכונה הכרחית עבור יזם או סטרטאפיסט שסיכוייו לאקזיט גדולים יותר (באופן משמעותי) מאשר סטרטאפיסט פסימי.

לדוגמה, בחממה העסקית טכנולוגית של App-Lab בראשותו של עו״ד יריב קדם ביקרו 4 יזמים שותפים שהצליחו להביא לעצמם הכנסה ממוצעת מרוב המיזמים שלהם יחד, אך האקזיט הגדול הגיע במיזם 8.
הם הוציאו אפליקציה בתחום של ילדים. בזמן קצר, של חודשיים בלבד, הגיעו ל-5 מליון משתמשים. ומיד אחרי כן רכשו אותם בסכום של כ- 100 מליון דולר.
כן. שמעתם נכון.
הם הפיקו במיזם 8 אפליקציה שמשכה המון ילדים ומיד נרכשו ע״י פייסבוק, מבלי שאף היתה להם טכנולוגיה חדשנית.

מה היה הסוד שלהם? הם פשוט יצאו עם רעיון ששבה את לב הקהל.

פיתוח אפליקציה מצליחה

פיתוח אפליקציה מצליחה

 

שלב 1 – פיתוח אפליקציה מצליחה

כל אחד מאתנו רוצה לוודא כבר בהתחלה שהוא יוצא לתהליך של פיתוח אפליקציה מצליחה ולא רק מעניינת.
וחשוב שתזכרו שסיכויי ההצלחה נמדדים כבר בשלבים המוקדמים.

על מנת להגדיל את הסיכוי אפשר להיכנס לחנויות האפליקציות ולנסות לבדוק באפסטור ובגוגלפליי כמה מתחרים יש לנו, אם בכלל.

זכרו שבדיקה כזאת לא תספיק.
זה נותן לנו מושג ראשוני בהחלט, אם כי חשוב במקביל לבצע בדיקת היתכנות מעמיקה יותר.

 

 

איך נבדוק התכנות הצלחה

דיברנו קצת על הסכנות והכשלונות שאנו רוצים להימנע מהם.

כעת עלינו לנסות למדוד הצלחה של פיתוח אפליקציה או רעיון.

יש שני כלים מעולים של בדיקות:

  • בדיקה בתחום הפטנטים ורעיונות טכנולוגים:
    ניתן להיכנס ל- Google Patents ושם מקישים מספר מילות מפתח ובודקים האם הרעיון שלנו כבר קיים או שהוא מקורי.
    באמצעות בדיקה זו תוכלו לחסוך הרבה זמן וכסף שהייתם עלולים להשקיע.
  • כלי עצמי שני הוא חיפוש בגוגל לגבי המתחרים שלך. כך תוכלו לבדוק כמה השוק רווי או חסר את התחום שלך.
    כאן אתם יכולים לקבל תמונה אמיתית לגבי הבידול העסקי שלכם.

 

בבדיקת התכנות הצלחה – על אף שלפעמים תמצאו שיש לכם מתחרים, חשוב לזכור שיש תמיד דעה רווחת שאם יש לנו מתחרים, אין סיבה להתמודד מולם.
חשוב לזכור שאם יש מתחרה זה מעיד גם על משהו חיובי – יש צורך ברעיון שלכם.
אם יש הרבה מתחרים אז רצוי לוותר וללכת אל פיתוח אפליקציה של הרעיון הבא שלך.
מתחרה אחד זה אומר שחצי מהעולם שלכם. 2 מתחרים – שליש מהעולם שלכם.
____________________

מעט מתחרים עם הרבה משתמשים. מה זה אומר?

זה אומר בעצם שיש ביקוש לרעיון שלך אבל יש מקום גם עבורך בתוך השוק הזה.
אבל, הרבה מתחרים זה כבר סיפור אחר שעדיף לוותר עליו.

 

קורה לא פעם שמתקשרים אלינו לקוחות שעשו איתנו רק רישום פורמט הגנה על זכויות יוצרים ואפיון פונקציונלי וטכנולוגי, ומספרים לנו בהתרגשות שיצא עכשיו לאור סטרטאפ דומה לשלהם.
במקרה כזה אנחנו אפילו שמחים עבור היזם. כי הנה יש הזדמנות עבורך. עוד מישהו בדק ומצא היתכנות עסקית טובה לרעיון שלכם.
בדרך כלל מקרים כאלה מסתיימים בחיוך כל הדרך אל הבנק.

 

טעויות משפטיות נפוצות

במידה וחשפתם אם המיזם שלכם מבלי שהיה לכם פורמט זכויות יוצרים או פטנט, וקרה מקרה ומישהו העתיק את הרעיון והפורמט שלכם – לא תוכלו לחזור אחורה ולרשום פטנט.

במידה ומישהו הפר מולכם הסכם זכויות יוצרים, הסיכוי להצליח לכתוב פורמט זכויות לאחר הפיתוח הוא סיכוי של 10% בלבד ואף אם תצליחו בכך, הנכם עדיין תלויים בכל הגורמים שבפניהם חשפתם את הפורמט שלכם.