שיווק אפליקציה – שלב אחרי פיתוח אפליקציה

פורסם ב: 15 במאי 2017 by עידית משען

 

תכנית שיווק אפליקציה תסייע לכם לפני שאתם משיקים אפליקציה למובייל או לווב.
לכל אפליקציה יש זהות עסקית מסויימת אשר בעזרתה אנו יכולים לבנות תכנית שיווקית מוצלחת.

כמעט כל יזם בעל רעיון של פיתוח אפליקציה ישאף למסה של משתמשים ופלח השוק שלו יהיה: כולם.

בדומה לוויז, ווטסאפ, פייסבוק וכדומה, מעדיף כל יזם לפנות לפלח שוק רחב ככל האפשר.
עם זאת, למרות המטרה הזאת – היכולת להגיע לקהל מטרה רחב כבר בשלב ההפקה, ארוך קשה יותר
מאשר להתחיל מקהל ממוקד אשר בעזרתו יגיעו אלינו כל קהלי המטרה הרצויים לנו.

שיווק אפליקציה

שיוק אפליקציה

לדוגמה: אפליקציה בתחום ניהול הזמן וחיסכון בזמן, נוגעת ומדברת לכולם.

אנשי עסקים, הורים, מורים, סטודנטים, תלמידים, חיילים וככככולם.
עם זאת, כשנגיע לשלב שיווק אפליקציה שהמצאנו, נוכל להתחיל את תהליך השיווק מפלח השוק
שהכי מתחבר וזקוק לאפליקציה ברמה של Must Have – אנשי עסקים.

 

מהו שיווק אפליקציה איכותי?

 

יזם או סטרטאפ שמעוניין בשיווק אפליציה איכותי יבחר להתחיל את ה-Marketing שלו עם

מנהל שיווק אפליקציה אשר יבחר עבורו פלח שוק אשר יעשה עבורו את השיווק הראשוני, ׳יבדוק׳ עבורו

התנהגות משתמשים וכמובן יחסוך עלויות שיווק אפליקציה גבוהות אשר אנו עלולים ל׳בזבז׳ את

המשאבים שלנו עליהם – תצורה שתפגע בניהול הסיכונים שלנו כיזמים/סטרטאפים.

 

תכנית שיווק אפליקציה נכונה ומקצועית תאפשר לכם להציג למשקיע הפוטנציאלי מגמות שוק ממוקדות,

ולהעניק לו תחושת ביטחון שאתם יודעים בידיוק מה הפוטנציאל העסקי של המיזם שלכם.

 

לפיכך, האתגרים של משווקי אפליקציות הולכים וגדלים, והם צריכים להתמודד לא רק עם השאלה איך להתבלט בחנות האפליקציות
אלא גם איך להשיג קהל משתמשים נאמן ולשמר אותו. אמנם מדי פעם נשמעים סיפורים על אפליקציות שזכו להצלחה בין-לילה,
אבל ב-99% מהמקרים הצלחת האפליקציה תלויה באסטרטגיית השיווק.

שיווק אפליקציה באפסטור ובגוגל פליי

קידום האפליקציה יתחיל לפני השקתה באפסטור ובגוגל פליי.

בחירת האסטרטגיית השיווקית האוליטימטיבית לאפליקציה תתחיל עוד בטרם ההעלאה לאפסטור ולגוגל פליי.
כאמור, מומלץ לבדוק מראש מי קהלי היעד המועדפים עלינו, איך נגיע אליהם, ומיהם המתחרים
אשר מחזיקים באפליקציה דומה לשלנו.

 

לפני שנתחיל קידום ושיווק אפליקציה במרקטים – חשוב לאתר מילות מפתח:

ניהול סיכונים נכון שיגדיל את הסיכוי שלנו להצלחה יתחיל באיתור מילות מפתח רלוונטיות שיעזרו ליוזרים (משתמשים) שלנו
לקדם אותנו ב-Appstore וב- GooglePlay על מנת שהמשתמשים ימצאו אותנו לפני המתחרים.

בדיוק כמו במנוע החיפוש של ׳גוגל׳ – גם לאפסטור וגם לגוגל פליי יש מנוע חיפוש וחשוב לנו להיות ׳למעלה׳.
תוכלו להסתייע בכלי שנקרא:  http://keywordtool.io/app-store, אשר יתן לכם מידע על האפליקציות השונות, נושאים מועדפים
וביטויים חשובים שאנשים מחפשים באפסטור.

לסיכום:

בתהליך שיווק אפליקציה חשוב להתמודד עם האתגרים הקשורים להשגת מסה גדולה של
משתמשים נאמנים וכן לדעת איך לשמר אותם.
כמו כן, חשוב למצוא את הדרך לבלוט מעל במתחרים במרקטים (חנויות האפליקציות ׳אפסטור׳ ו׳גוגל פליי׳).
כמעט ולא תמצאו סיפורי סינדרלה של אפליקציות שכבשו את העולם בסערה, אלא אם כן, מאחורי סיפורי ההצלחה יושבת
תוכנית באסטרטגייה שיווקית טובה ומקצועית.