שיווק אפליקציה

פורסם ב: 24 בספטמבר 2021 by עידית משען

שיווק אפליקציה הוא השלב שמתחיל מיד עם סיום תהליך פיתוח אפליקציה והעלתה למרקט או לאינטרנט.

למעשה מטרת השיווק היא הגדלת הביקוש מצד המשתמשים שלכם.

 

בתהליך השיווק יש שני מרכיבים עיקריים:

  • המוצר שלכם – האפליקציה או האתר.
  • התקשרות שלכם עם משתמשי הקצה.

רוב היזמים ממוקדים רק במוצר שלהם במקום בתהליך ההתקשרות עם משתמשים פוטנציאליים ומשתמשים קיימים.

שיווק אפליקציה

שיווק אפליקציה

______________________

שיווק באמצעות תקשורת

מאחורי כל אפליקציה מצליחה אתם תמצאו סיפור.

סיפור שסיפרו לכם טרם השתכנעתם להוריד אותה למכשיר הסמרטפון שלכם.

אין הכוונה לפרש את המילה סיפור בהיבט שלילי.

הכוונה היא שבאמצעות האופן שבו תנהלו תקשורת עם המשתמשים שלכם, כך תצליחו לרתום אותם אליכם.

סיפור מוצלח יפגוש את הרצונות, האמוציות והצרכים של המשתמש שלכם.

 

שלבי שיווק אפליקציה

התחילו את שיווק המוצר שלכם באמצעות שלושה שלבים:

  1. מי קהל היעד שלכם ?
  2. מה היתרונות שלכם?
  3. מה התועלות שהאפליקציה מספקת למשתמש הקצה?

 

> הגדרת קהלי היעד

חשוב להגדיר פלח שוק מדוייק. למשל, צעירים בגילאי 16 עד 30.

אין זה אומר שאנשים בגיל 40 (או גיל אחר) לא ישתמשו באפליקציה שלכם.

הגדרת קהלי היעד מאפשרת לכם לכוון תקשורת אל פלח שוק ממוקד.

אם ניקח לצורך הדוגמה את אינסטגרם – היא מכוונת אל הצעירים ועם זאת יש לה משתמשים מבוגרים יותר. אפילו גימלאים מורידים את אינסטגרם.

מיקוד קהלי היעד יאפשר לכם אפיון ברור של נראות האפליקציה, ניסוחי מסרים ומלל, וכמובן תמונות ותחושות שיעוררו צורך ועניין אצל קהל היעד. 

אם לא תדעו מי הם המשתמשים שאליהם אתם רוצים להגיע, תבזבזו משאבים ותקציבים על פרסום וקמפיינים המיועדים לחתך רחב מדי.

 

 

> היתרונות שלכם

מומלץ לנסח יתרונות של השימוש באפליקציה.

למשל, ווטסאפ מאפשרת התקשרות קלה ופשוטה בין אנשים. שיתוף באמצעות תמונות, סרטונים, מיקום, מסמכים וכד׳.

יתרון נוסף של האפליקציה הוא האפשרות ליצור קבוצות להעברת מסרים בין מספר אנשים יחד.

 

> תועלות

תועלת הינה ערך שהנכם מספקים למשתמש. 

בחרתם בתהליך פיתוח אפליקציה על מנת להעניק תועלת מסויימת לאנשים.

למשל, Waze, Gett ו-Uber חוסכות זמן בהגעה ליעד מסויים.
בוקינג קום חוסכת כסף לאנשים שמתכננים חופשה.

 

שיווק אפליקציה באמצעות ASO

ASO הוא קיצור של  App Store Optimization.
זהו קידום שנועד להרחיב את חשיפת האפליקציה שלכם ולהגדיל את כמות ההורדות.
למרות הכינוי App Store Optimization – אין הכוונה רק לאפסטור של אפפל אלא לשתי חנויות האפליקציה, הן של גוגל והן של אפפל.

כמובן ש- ASO ישפיע על מודל הרווח שלכם, באם יש כזה.

חשוב לדעת כי Google Play היא החנות שהינה פופולארית יותר מהאפסטור של Apple.

על פי מחקרים נמצא כי לגוגל פליי יש כ- 30% יותר הורדות מאשר לאפסטור.
לכן, כדאי לנתב תקציבים של שיווק אפליקציה וקידום ASO באמצעות על פי הנתון הזה.

 

רצוי לבחור מילות מפתח שדומות לחיפושים שאנו מבצעים במנוע החיפוש של גוגל.
כלומר, אם אני אחפש בחנות אפליקציה להזמנת טיסה, מומלץ לבצע אופטימיזציה הכוללת:

  • שם האפליקציה
  • תיאור הנושא (הזמנת טייסות)
  • מילות מפתח (הזמנת טיסות זולות, טיסות לפי יעד)

חשוב לבצע ASO טוב, מקצועי ומדוייק. זיכרו כי אם האפליקציה שלכם לא תהיה בין 7-10 תוצאות החיפוש הראשונות, יהיו לכם מעט הורדות ביחס מתחרים.

בחרו אייקונים זהים לשתי החנויות. אייקון שונה מבחינת צבעים, גודל הסמל וכד׳ יבלבל את המשתמשים וישפיע לרעה על התדמית שלכם כמותג.

בקשו מהמעצב אייקון ברור נקי ופשוט, שניתן לזכור אותו על מספר רב של רקעים וכמובן זיכרו שמדובר באלמנט קטן ביותר אשר ׳מתערבב׳ לכולנו בין המון אייקונים אחרים על המסך.