תכנון פיתוח אפליקציה

פורסם ב: 28 בנובמבר 2019 by עידית משען

תכנון פיתוח אפליקציה מחייב התבוננות מעמיקה על טעויות נפוצות המשבשות את הדרך אל ההצלחה שלכם.
במאמר הקודם הדגשנו את הטעויות הנפוצות ביותר, אם כי ישנם נושאים נוספים המחייבים התייחסות בעת תכנון של מוצר או פיתוח אפליקציה למובייל או ל-Web.

כעת, נטפל בשיקולי המודל העסקי והכספי של האפליקציה:

תכנון פיתוח אפליקציה

תכנון פיתוח אפליקציה

שיקולי מונטיזציה

הניואנסים של רווחים מאפליקציה יכולים להיות מאוד מרתיעים בהתחלה.
לרובינו תעלה השאלה:
האם אנחנו נעלה את האפליקציה למרקט על דגם מנוי, או שנבחר ליישם גישה freemium ברכישות בתוך האפליקציה?
אולי נבחר בשניהם ו/או פשוט נוסיף פרסום בתוך האפליקציה כדי להרוויח כסף.

ניתן לשלב את השיטות יחד, ניתן להפרידן ולבחור רק חלק.

מה שחשוב זה לבחור את הדרך שתתאים באופן מושלם לסוג המוצר או הפרויקט שלנו כדי להפיק מכך כמה שיותר תועלת מבחינת הכנסות או כמות משתמשים.

 

בשלב תכנון פיתוח אפליקציה ובזמן המוקדש לאפיון המוצר יש לנו זמן די והותר על מנת לקבל את ההחלטה הנבונה ביותר.
עליכם להתחיל לשקול את נושא המונטיזציה בשלב של תהליך תחילת הפיתוח, ולהקפיד להיות מודעים ליתרונות וחסרונות של כל שיטה.

אתרים כמו AppAnnie ו- AppTrace יאפשרו לכם לארגן אפליקציות מובילות לפי ז'אנר ופופולריות.

Apptrace למשל, הוא שירות ניתוח האפליקציות המהיר ביותר. הוא מיוצר על ידי מפתחים עבור מפתחים, ומספק לסטרטאפים ולחברות הפיתוח נתוני מפתח לפיקוח על ביצועי האפליקציה שלהם בשוק.Apptrace גם יאפשר לכם ניתוח הסנטימנטים הייחודיים שלכם.

 

אם תשכילו להתבונן באפליקציות בז'אנר הרלוונטי אליכם, תוכלו לקבל תשובות ותובנות מהותיות – כיצד מייצרים רווחים מהיישומים המוצלחים ביותר.

 

אפליקציה שמוכרת את עצמה

תכנון פיתוח אפליקציה נכון יאפשר למוצר שלנו למכור את עצמו.

מיותר לציין שכולנו מקווים שהאפליקציה שלנו תהיה מוצר אטרקטיבי שימכור את עצמו.

לא משנה כמה תהיו אופטימיים לגבי ההצלחה העתידית שלכם – כשתשיקו במרקט אפליקציה, קחו בחשבון שהנכם מצרפים אותה לעוד אפליקציות של מתחרים.

התחילו עם תוכנית כוללת שמטרתה להגדיל את החשיפה והשימושיות שלכם, אחרת אתם עלולים למצוא שתעלמו בתוך אוקיינוס המתחרים.

 

לפני שתתחילו בתקציבים לטובת מאמצי שיווק לאפליקציה, חשוב שתגדירו במדויק את פלח השוק שלכם ואופי קהל המשתמשים שלכם.
הגדירו האם אתה מכוונים לנישה מסויימת, או שהנכם מעוניינים להיות אטרקטיביים עבור שוק רחב יותר.

לסיכום,

 

תכנון פיתוח אפליקציה מצריך חשיבה מערכתית כבר בשלב המוקדם של תהליך אפיון .

עליכם לאבחן את פלח השוק שלכם.
שאלו את עצמכם אם האפליקציה שלכם מזהה פתרונות ונחיצות ספציפית שמשפיעה על אותו שוק ואז תוכלו לתכנן את פיתוח האפליקציה שלכם באופן שבו תתייחסו לבעיות ולדרישות השוק שלכם.