איך עושים כסף מהאפליקציה?

פורסם ב: 1 במרץ 2024 by עידית משען

מדי יום מתקיימים אלפי תהליכי השקה של אפליקציות שונות לחנות ה-AppStore ולמכשירי ה-Android, חלקן פונות לקהל המקומי וחלקן לקהל העולמי.
תהליך אפיון ובניית אפליקציות כרוך בהוצאות רבות, אם כך איך עושים כסף מהאפליקציה שהשקענו בה כל כך הרבה זמן וכסף?

לפני תהליך אפיון ופיתוח האפליקציה ויישום הרעיון עליכם לחשוב היטב על המודל העסקי שלכם על מנת להפיק הכנסות מהאפליקציה שלכם.
האם האפליקציה שלכם נועדה על מנת לשפר את התדמית והשירותים של עסק קיים? האם האפליקציה היא חלק מסטארט אפ עליו אתם עובדים? וכדומה.

אפיקי ה"רווח" באפליקציות:

בשנה האחרונה מרבית האפליקציות שפותחו ועלו לחנויות של Apple ו-Android היו של עסקים קיימים שמטרת האפליקציה הייתה בעיקר להפיק חוויית גלישה
ולאפשר שירותים נוחים יותר ללקוחות הקיימים. אפליקציות לעסקים משפרת את התדמית של העסק.

 

איך עושים כסף מהאפליקציה

  • רכישת האפליקציה: בהעלאת האפליקציה לחנויות ה-AppStore יש אפשרות להחליט שהאפליקציה תהיה מותנית בתשלום להורדה או שמא אתם מאפשרים לגולשים להוריד את האפליקציה בחינם. בהחלטה בנושא הזה, עליכם לחשוב בעיקר על קהל היעד – גילאים, אזורים גאוגרפיים והערך המוסף שנותנת האפליקציה על פני המתחרות החינמיות הקיימות בשוק. עליכם לקחת בחשבון שבמידה והחלטתם לקחת כסף בעבור הורדת האפליקציה, Apple תגבה כ-30% מסך תשלומי ההורדות של הגולשים. במידה והאפליקציה שלכם פונה לקהל הישראלי, עליכם לקחת בחשבון כי אחוז נמוך במיוחד משקיע כסף ברכישת אפליקציות.
    מערכת אנדרואיד לעומת אפל, אינה גובה אחוזים מהמכירות אך אחוז קטן יותר מקהל המשתמשים של פלטפורמת אנדרואיד רוכש אפליקציות ביחס לקהל המשתמשים של אייפון.
  • רכישת תוספות או מוצרים בתוך האפליקציה: דרך נוספת להרוויח כסף מהאפליקציה שלכם היא באמצעות מתן שירותים, הצעת מוצרים או אפשרויות שדרוג בתשלום בתוך האפליקציה שלכם. כך למשל, במשחקים תוכלו לפתוח גישה ל"שלבים נוספים" בתמורה לתשלום. גם ברכישות בתוך האפליקציות חברת Apple גובה כ-30% מסך הרכישות אך קיימות דרכים אלטרנטיביות לעקוף זאת, כמו למשל במכירת השירותים/התוספים דרך אתרי האינטרנט ושליחת קוד למשתמשים.
  • פרסום: המודל העסקי של האפליקציות שמספקות חדשות ואתרי האינטרנט המלאים בתוכן. באפליקציה שלכם תוכלו להציב פרסומות שונות באמצעות רישום לכלים שונים. מודל הפרסום הפופולרי ביותר הוא CPC (Cost Per Click) או בעבור הצגת המודעה 1,000 פעמים. בין הרשתות בהן תוכלו להשיג "קהל מפרסמים" : Google Admob שמציעה לבעלי אפליקציות שיתוף פעולה ומציאת קהל מפרסמים.

על מנת שתוכלו להפוך את האפליקציה שלכם לרווחית במיוחד, מומלץ להשתמש בכלים חכמים שמציגים מה קורה בזמן אמת
באפליקציה וכלים לניתוח הפרסומות השונות שיאפשרו לכם לייעל את הפרסום באפליקציה ולהפוך אותו לרווחי יותר.

אנו מתמחים בפיתוח אפליקציות לפלטפורמות אייפון ואנדרואיד וליווי בעלי האפליקציה לאחר תהליך הפיתוח. באמצעות קידום של האפליקציה,
ניסיון מקצועי ובניית אסטרטגיה עסקית, תוכלו להפוך את האפליקציה שלכם לרווחית במיוחד. אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ומידע מקצועי נוסף שיאפשר לכם להפיק את המרב מהאפליקציה שלכם.