שיווק ומכירות של אפליקציה למסחר

פורסם ב: 19 בפברואר 2024 by עידית משען

שיווק ומכירות של אפליקציה למסחר הוא השלב שאחרי פיתוח אפליקציה או אתר מסחר.
זהו שלב משמעותי למדידת יחסי הגומלין בין מגוון הקונים שלכם לבין האפליקציה שלכם.

אם אתם רוצים להתחיל תהליך של פיתוח אתר או פיתוח אפליקציה למסחר אונליין, סביר להניח שתרצו לנהל תהליכי שיווק ומכירות ביעילות.

היום קיימים בשוק מספר מוצרים המבוססים על מודל "על-פי דרישה" (On-Demand).

בעבר היכרתם רק מערכות  CRM לניהול אשר היו מותקנות על המחשבים שלכם בעסק.

כיום, כאשר תחום פיתוח אתרי מסחר וכן פיתוח אפליקציות האיקומרס התפתחו, נוצרו מערכות ענן רבות.

מערכות אלו מתבססות על התאמה אישית, של ניהול כל תהליכי המכירות, השיווק ושירות ושימור לקוחות. 

אפליקציה למסחר

אפליקציה למסחר

_________________

מה זה FORTVISION

לאחרונה הושקה מערכת פורטוויז’ן FORTVISION.

חברת פורטוויז’ן השיקה פלטפורמה של שיווק ומכירות של אפליקציה למסחר ואתר מסחר.

הפלטפורמה מורכבת מ-3 רכיבים עיקריים:

  1. ממשק משתמש חדשני לאתרים ואפליקציות שמאפשר הצגה של  תוכן אינטראקטיבי.
  2. ממשק של עיצוב תוכן בסגנון WIX שלא מצריך כל הבנה בעיצוב ופיתוח אפליקציות ואתרים.
  3. לוח בקרה אשר יציג לכל בעל עסק נתונים לגבי קהלי היעד שלו.

לדוגמה, ניתן לייצר בקלות רבה חידונים או שאלוני סקרים שיאפשרו לכם מידע רב על המשתמשים.

בחברת FORTVISION  מצהירים כי פיתחו אלגוריתם חכם אשר יאסוף המון דאטה על משתמשי האפליקציה שלכם.

למשל:  מין, גיל, מקום מגורים, מקצוע, תחביבים ומעמד סוציו-אקונומי.

זהו למעשה פתרון מקיף שמחליף מערכות כמו סיילספורס + אורקל שהן מערכות יקרות יותר.

ניתן לקרוא פרטים נוספים על המערכת במאמר שפורסם בגלובס:

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001228771

_________________

מה זה Salesforce 

סיילספורס ודומיה (בין הייתר גם אורקל ו-FORTVISION) הן מערכות שמטרתן לחבר  בין אתרי חנות ואפליקציות מסחר אונליין  לבין לקוחותיהם.

מערכות אלו שינו את עולם השיווק ומכירות למסחר אונליין.

אלו מערכות CRM אשר מעניקות לעסקים מספר יתרונות ופתרונות.

פתרונות אלו בוחנות ממבט קבוע את הקשר בין האפליקציה או האתר שלכם לבין הלקוח מבחינת: שיווק, מכירה, שירות ושימור לקוחות, וכדומה…

אם יצאתם לתהליך של פיתוח אפליקציה למובייל או בניית אתר מסחר – תוכלו לבצע מעקב אחרי הקשר שבינכם לבין הלקוחות שלכם.

תקבלו מידע בזמן אמת ביחס לאינטראקציות של לקוחותיכם לבינכם.

_________________

מדוע זה חשוב

המערכת מאפשרת All In One מבחינת שיווק ומכירות של האפליקציה או האתר שלכם.

הקמת דף נחיתה בקלות רבה מתוך טמפלטים.

מאקו משתמשים בהם כדי לקדם קמפיינים מאד בזול.

רכיבי וידאו יגיעו מהמקור של הלקוח 

מבחינת מחיר – זה מוזיל עלויות באופן משמעותי.

יכולת הקריאטיב של יצירת באנרים ודמי נחיתה – גבוהה מאד.

פעולות רימרקטינג בקלות רבה.

ניתן אף לייצר באנר שנראה מאד משוכלל יחסית לבאנר ׳רגיל׳ – אלו באנרים דינאמיים, משולבי סרטונים, תנועה ועוד…

משרדי פרסום רבים משתמשים במערכת הזאת וחוסכים עלויות רבות ללקוחותיהם.
_________________

קמפיינים בתוך האתר / אפליקציה

מדובר בסט ענק של יכולות:

  • צ׳ט בוט
  • ליד ג׳נריישן
  • פופ אפים 
  • טיזרים
  • ועוד…

המון תוכן שנתמך ע״י SEO, איסוף לידים, קידום לפי מיקום.

יש אלגוריתמים של בינה מלאכותית.

בנוסף, יש פורמט של יצור שאלות ותשובות אשר נסרקות ע״י גוגל.

העיצוב וחווית המשתמש הינם ברמה מאד מאד גבוהה.

למשל: חווית משתמש שדומה לטינדר מבחינת הקלות של החלקת האצבע ימינה או שמאלה על המסך.

באמצעות חווית משתמש פשוטה ניתן, לצרף ולהסיר מוצרים בקלות מדהימה.

סטררטאפים רבים משתמשים במערכת לתמחור שירותים שלהם, ושינוי על מנת לחבר לטסטים וניסוי ההעדפות של המשתמשים.

 

כמה זמן לוקח להבין, להטמיע וליישם?

בדרך כלל, בתוך ימים בודדים.

מדובר במערכת מורכבת עם הרבה אפשרויות:

  1. קמפיינים פרסומיים.
  2. מסד נתוני משתמשים.
  3. אימיילים.
  4. ניוז לטרים.
  5. תכנים.
  6. באנרים.
  7. פרסומות.
  8. טפסי לידים.

הלקוח לא צריך להבין הרבה מבחינת המערכת.

יש צוות סטודיו, תמיכה ושירות לקוחות שמאפשר ללקוח להגשים מטרות שיווקיות בקלות, מהירות ויעילות.

המערכת מכילה המון יכולות שיכולים לגעת בכל KPI של כל לקוח ולקוח.

המרות רכישה, להגדיל שווי עגלות, קידום מוצרים פופולארים שחוסכים המון עלויות פיתוח.

כל הלידים נמצאים במערכת וניתן לעקוב אחרי ליד ולבדוק אם כדאי להציע לו קופון על מנת להחזיר אותו לאתר.

המערכת אינה מערכת סגורה, והיא פשוטה לתפעול.

ביצועים גבוהים ועלויות נמוכות משמעותית ממה שתצטרכו לשלם באמצעות מערכות אחרות, או חברת שיווק חיצונית.

_________________

לסיכום,

סיימתם תהליך פיתוח אתר אפליקציית חנות ?

יש לכם מגוון אלטרנטיבות אשר יסייעו לכם להעריך ולמדוד את קשרי הגומלין בין משתמשי האפליקציה לבין האתר או החנות שלכם,

תוכלו גם לשים את הפוקוס שלכם על חווית הלקוחות שלכם, לאחר שהלקוח הזמין מוצר או שירות שלכם.

חשוב שתדעו להבחין מה מניע לקוחות שלכם להזמין מוצרים, מה המוצרים שהם מעדיפים, מה הם מחפשים וכד׳.
המידע הזה הופך להיות נגיש וברור עבורכם כאשר הנכם מסתייעים במערכת יעודית לבקרה על הקשר שבינכם לבין הלקוח.

הקשר בינכם יוכל להמשיך באמצעות מספר פתרונות:

  1. מכתבי תודה
  2. מכתבי משוב או תלונה
  3. שיתוף של לקוח מרוצה אצל חברים וקרובים
  4. סקר שביעות רצון